Een spoedverzoek, technische storing of uitleg over de applicatie. Op de helpdesk van Enovation Medimo moet je scherp en fris zijn. En dat is René Knopper. Hij werkt nu 2.5 jaar voor Enovation Medimo en helpt klanten met eerstelijns en tweedelijns telefoontjes en online verzoeken.
Die ‘calls’ komen vanuit verschillende hoeken in de medische wereld en worden centraal opgevangen door René: “Ik help functioneel beheerders van zorginstellingen die Medimo gebruiken. Ook heb ik veel contact met apothekers. Heel handig om daar snel mee te kunnen schakelen.”
Opgelost binnen een kwartier
Bij de helpdesk van Enovation Medimo draait alles om veiligheid én
snelheid. Want kan een klant bijvoorbeeld niet inloggen, dan komt het elektronisch voorschrijven of de toedienregistratie in de knel. Veiligheid waarborgen
betekent in veel gevallen dus snel handelen. Dat geldt -vanzelfsprekend- voor
spoedeisende hulp die 24 per dag voor klanten paraat staat. Maar ook binnen de
gebruikelijke ‘kantooruren’ houden René en zijn collega’s de vaart erin: “90%
van de verzoeken kunnen we snel oplossen. Meestal binnen een kwartier. En kom
ik er zelf niet uit? Dan schakel ik direct met een tweedelijns-collega en is de
klant alsnog snel geholpen.”
Probleem voorkomen
René: “Ik haal veel voldoening uit het feit dat ik zoveel
heb geleerd in de afgelopen jaren. En, ik leer hier nog elke dag!” Door zijn opgedane
kennis helpt hij klanten nu om meer uit Medimo te halen. Een mini-cursus in het
gebruik ervan zou je kunnen zeggen: “Ik verhelp niet alleen hun probleem, maar
vertel gebruikers ook hoe ze dit probleem een volgende keer kunnen voorkomen.
Want als ze snappen hoe het werkt, hoeven ze niet meer met ons te bellen.” Hij
geeft een voorbeeld: “Bepaalde medicatie komt niet goed in de registratie
terecht. Ik leg dan uit hoe ze in de geschiedenis – het ‘log’ – kunnen nagaan
waar het mis is gegaan. Ik klik helemaal met ze mee door de applicatie, voor
het geval ze onderweg ‘verdwalen’. Dan kan ik direct helpen.”
Scherp blijven
René heeft het naar zijn zin op de helpdesk: “Het is heel
leuk om in dit team te werken, omdat ik mij gewaardeerd voel en met iedereen
een klik heb. De lijntjes onderling zijn kort.” Uitdagend vindt hij het werk
ook: “Laatst had ik een telefoontraining en werd er met mij meegeluisterd. En
dan zal je net zien, krijg ik een verzoek van een klant over iets dat ik nog
niet eerder heb gedaan. Gelukkig kon ik het goed oplossen. Je moet wel scherp
blijven dus. En als je het één keer hebt gedaan, vergeet je het daarna niet
meer!”
Medisch Hulpmiddel
Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen worden voorkomen. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en wordt beschouwd als een medisch hulpmiddel (MDR Klasse I) . Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Medimo B.V. h.o.d.n. Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd tegen de ISO 27001, ISO9001, ISO27799 en NEN 7510. Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-5, productiedatum: 03-12-2024