Draaiboek importlocatie

Draaiboek importlocatie

Wanneer er een team/afdeling dat gaat werken met de import live gaat, dan dienen er een aantal stappen te worden doorlopen. Dit draaiboek is een eerste opzet en dient in tijdens project te worden aangevuld. In het ene project worden zaken centraal ingericht, en in het andere project gebeurt dit wellicht lokaal. Ook het gebruik van een koppeling en werkafspraken, kunnen hierop invloed hebben.

Uitvraag vooraf

Voor het inrichten van de team/afdeling moet de functioneel applicatiebeheerder het volgende weten:
  1. Welke apotheken zijn betrokken?
  2. Is er één en dezelfde startdag van de rol voor de cliënten? 
  3. Is er één en dezelfde leverdag van medicatie voor de cliënten? Zo ja, welke is dit? 
  4. Zijn er vaste afspraken tot wanneer er besteld kan worden? Bijvoorbeeld: als er vrijdag voor 12:00 besteld wordt dan kan het nog mee met de wekelijkse levering. En zijn deze hetzelfde voor alle cliënten?
  5. Met welke teams/afdelingen wordt er samengewerkt voor de dubbele controle?
  6. Zijn de juiste apotheek en huisarts vastgelegd in de bron? 
Wanneer er meerdere apotheken betrokken zijn bij een team, dan is het antwoord op vragen B, C en D waarschijnlijk nee.

Draaiboek

In dit draaiboek gaan we er van uit dat de NAW- en SSO-koppeling reeds centraal gerealiseerd zijn. 
WatWieWanneerOpmerkingStatus
Lijst met betrokken apothekenZorgorganisatie
Dit zijn apotheken van cliënten waar daadwerkelijk wordt gedeeld.
Check of apotheken reeds aangesloten zijnMedimo


Planning op teamniveauZorgorganisatie


Contact met reeds aangesloten apotheken opnemenZorgorganisatie
Dit kan per e-mail.
Contact met niet-aangesloten apotheken opnemen Zorgorganisatie
Bespreek met de Medimo projectmanager hoe dit het beste kan.
Aansluiten van niet-aangesloten apothekenMedimo


Toegang geven aan reeds-aangesloten apotheken Functioneel applicatiebeheerder


Scholing organiserenZorgorganisatie


Soft- en hardwareZorgorganisatie
Denk aan laptops, telefoons of tablets en het installeren van de app.
Procedures duidelijk en gecommuniceerdZorgorganisatie
Denk aan back-up procedure, invallers, nieuwe cliënten communicatie apotheek en bestellen.
Controle of de juiste apotheek is gekoppeld aan de cliënten 

Gebruik overzicht cliënt met arts/apotheek
Afstemming met apotheek over cliënten Team
De apotheek moet weten welke cliënten het betreft, zodat de import voor de juiste cliënten kan worden ingeschakeld.
Activeren import

Bespreek met projectmanager of dit met een script wordt gedaan of door het doorlopen van intakeformulieren.
Controle cliëntenFunctioneel applicatiebeheerder
Staan cliënten goed in Medimo, denk hierbij aan:
  1. Is de import geactiveerd?
  2. Zijn er fouten in de importkoppeling?

Controle toedienlijstenTeam
Controleer met name op:
  1. Continu zonder tijden
  2. Zo nodig met tijden
Wanneer medicatie niet goed staat, dan dient het team contact op te nemen met de apotheek.

Invullen overige informatie waar van toepassingTeam
Denk aan zaken zoals foto's, BEM-score en eigen beheer
Livegang eTDRTeam


Ondersteuning livegangZorgorganisatie





Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen worden voorkomen. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en wordt beschouwd als een medisch hulpmiddel (MDR Klasse I) . Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Medimo B.V. h.o.d.n. Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd tegen de ISO 27001, ISO9001, ISO27799 en NEN 7510. Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-5, productiedatum: 03-12-2024 

CE certificate