VidiVici import foutmeldingen

VidiVici import foutmeldingen

Als Medimo de gegevens niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de medicatiegegevens te worden verstuurd vanuit VidiVici . Dit proces moet worden herhaald totdat er geen foutmelding voor de cliënt wordt gelogd. Hieronder wordt per foutmelding beschreven wat niet verwekt kan worden en hoe dit op te lossen is.

Bewoner niet gevonden of u bent niet gemachtigd

De cliënt is niet bekend bij de locaties waarvoor u mag importeren. Dit kan de volgende oorzaken hebben:
  1. Cliënt is (nog) niet aangemaakt in Medimo
  2. Cliënt heeft niet de juiste gegevens in Medimo (BSN)
  3. Cliënt verblijft in Medimo (nog) op de verkeerde afdeling
  4. Aan de cliënt in Medimo is de verkeerde apotheek gekoppeld
  5. Het account wat in Medimo wordt gebruikt voor de import heeft niet de juiste permissies voor de cliënt
Voor de eerste 4 punten dient u contact op te nemen met de functioneel applicatiebeheerder van de zorginstelling. Die kan dit nagaan en indien nodig aanpassen. Als deze 4 punten zijn nagegaan en Medimo blijft dezelfde foutmelding tonen, dan dient er contact te worden opgenomen met de Medimo helpdesk.

Doseercode is verplicht. Kies een doseercode in VidiVici en upload opnieuw

Medimo gebruikt onder andere de WCIA-code om de dosering te bepalen. Wanneer er geen WCIA-code is toegevoegd aan het voorschrift in VidiVici kan Medimo de dosering niet bepalen. Voeg een WCIA-code toe aan het voorschrift in VidiVici en stuur opnieuw de gegevens.

De doseercode […] werd niet herkend. Neem contact op met de Medimo Helpdesk

Medimo maakt gebruikt van de 'Landelijke doseercodes' (Tabel 25). In VidiVici kan hiervan worden afgeweken. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet de WCIA-code in VidiVici worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.

Doseercode […] is helaas niet mogelijk in Medimo. Kies een andere doseerwijze in VidiVici en upload opnieuw

Medimo maakt gebruikt van de 'Landelijke doseercodes' (Tabel 25). In VidiVici kan hiervan worden afgeweken. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet de WCIA-code in VidiVici worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.

Bewoner staat geblokkeerd in Medimo voor upload, ga na in Medimo

In Medimo wordt per cliënt aangegeven of medicatie uit een Apotheek Informatiesysteem (AIS) mag worden geïmporteerd. Dit wordt aangegeven met de optie 'Import vanuit apotheeksysteem' in het tabblad basisinformatie bij de niet-medische gegevens van de cliënt. Staat deze optie op 'Nee', dan blokkeert Medimo de import. Deze optie dient op 'Ja' te worden gezet, conform de werkafspraken, voordat er medicatie kan worden geïmporteerd.

Medicatielijst is in Medimo bijgewerkt en daarmee recenter dan VidiVici , upload is nu geblokkeerd. Ga na en pas medicatie aan in VidiVici.

De medicatie in Medimo is aangepast. Dit kan voorkomen in de volgende situaties:
  1. De importmodule wordt gebruik in combinatie met voorschrijven in Medimo.
  2. De dienstapotheek is aangesloten.
Om te voorkomen dat abusievelijk de medicatie van de cliënt wordt gestopt, blokkeert Medimo de import. In VidiVici dient te medicatie van de cliënt te worden aangepast zodat deze actueel en gelijk aan de medicatielijst in Medimo is.

Kon geen frequentie bepalen, tegenstrijdige frequenties

Het toedienschema komt niet overeen met de WCIA-code van het voorschrift. Hierdoor kan Medimo niet eenduidig bepalen wat de dosering is. Pas de WCIA-code of toedienschema aan zodat deze met elkaar overeenkomen en stuur opnieuw de gegevens.

Kon tijd niet goed converteren

In het toedienschema zijn geen toedientijden opgegeven. Medimo kan niet bepalen hoe laat medicatie moet worden gegeven. De apotheek dient de tijden toe te voegen aan het toedienschema van het voorschrift in VidiVici .

Kon geen doseereenheid [...] bepalen

Medimo kan aan de hand van de WCIA-code niet bepalen wat de doseereenheid moet zijn. Pas in VidiVici de WCIA-code van het voorschrift aan en stuur de gegevens opnieuw.




Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-3, productiedatum: 02-07-2024​

CE certificate
    • Related Articles

    • Promedico VDF import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens uit Promedico VDF niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft ...
    • HIX import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de ...
    • Beschrijving van de VidiVici import-koppeling

      Dit artikel beschrijft hoe de VidiVici import-koppeling werkt, welke foutmeldingen er kunnen optreden en hoe deze zijn op te lossen. VidiVici dient de koppeling in VidiVici te activeren alvorens de apotheek gebruik kan maken van de VidiVici ...
    • Beschrijving van de Pharmacom importkoppeling

      Dit artikel beschrijft hoe de Pharmacom import koppeling werkt, welke foutmeldingen er kunnen optreden en hoe deze zijn op te lossen. Pharmapartners dient de koppeling in Pharmacom te activeren alvorens de apotheek gebruik kan maken van de Pharmacom ...
    • Pharmacom import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens uit Pharmacom niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan ...