Promedico VDF import foutmeldingen

Promedico VDF import foutmeldingen

Als Medimo de gegevens uit Promedico VDF niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de medicatiegegevens te worden bevraagd bij Promedico VDF . Dit proces moet worden herhaald totdat er geen foutmelding voor de cliënt wordt gelogd. Hieronder wordt per foutmelding beschreven wat niet verwekt kan worden en hoe dit op te lossen is.

Patient niet bekend, of niet aangemeld voor MedicatieService

Cliënt kan niet worden gevonden in Promedico  in het cluster van de apotheek. Mogelijk oorzaken/oplossingen:
  1. Onjuiste apotheek is gekoppeld aan de cliënt in Medimo. Een functioneel applicatiebeheerder kan de apotheek aanpassen en opnieuw de cliënt inplannen om te bevragen bij Promedico. Voor meer informatie over het aanpassen van de apotheek van een cliënt kunt u artikel Hoe wijzig ik de (huis)apotheek van de cliënt? raadplegen.
  2. Cliënt heeft geen 'buffer' in Promedico. Apotheek dient deze te vullen en de cliënt dient opnieuw te worden ingepland om bevraagt te worden bij Promedico.

Promedico meldt dat BSN vaker voorkomt in uw cluster [TDL-0004]

Cliënt komt meerdere keren voor in het cluster van de apotheek in Promedico en in Medimo heeft de cliënt (nog) geen Import vanuit apotheeksysteem - ID (mensnummer). Apotheek dient de cliënt in Promedico te ontdubbelen. Kan de apotheekmedewerker op dat moment geen ontdubbeling uitvoeren dan kan een functioneel applicatiebeheerder in Medimo handmatig het 'Import vanuit apotheeksysteem - ID' vullen. Apotheek dient dan aan te geven welk mensnummer hier moet staan.

Doseercode […] is helaas niet mogelijk in Medimo. Kies een andere doseerwijze in Promedico en upload opnieuw

Medimo maakt gebruikt van de 'Landelijke doseercodes' (Tabel 25). In Promedico kan hiervan worden afgeweken. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet de doseercode in Promedico worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.

Medicatielijst is in Medimo bijgewerkt en daarmee recenter dan Promedico, upload is nu geblokkeerd. Ga na en pas medicatie aan in Promedico

De medicatie in Medimo is aangepast. Dit kan voorkomen in de volgende situaties:
  1. De importmodule wordt gebruik in combinatie met voorschrijven in Medimo.
  2. De dienstapotheek is aangesloten.
Om te voorkomen dat abusievelijk de medicatie van de cliënt wordt gestopt, blokkeert Medimo de import. In Promedico dient te medicatie in de 'buffer' te worden aangepast zodat deze actueel en gelijk aan de medicatielijst in Medimo is. Deze foutmelding wordt alleen getoond bij de automatische bevragingen. Als de cliënt handmatig wordt ingepland (met de knop 'AIS import inplannen') dan is het apotheek systeem leidend, ongeacht welke mutaties er zijn gedaan in Medimo.

Doseercode is verplicht. Kies een doseercode in Promedico en upload opnieuw

Er is geen doseercode ingevoerd bij het geneesmiddel. De apotheek dient een landelijke doseercode toe te voegen aan het geneesmiddel in Promedico. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet de doseercode in Promedico worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.

TDL-0003: PRIVACY_VIOLATION AIS koppeling uitgezet ivm privacy setting van deze bewoner in Promedico

Cliënt is een privacy cliënt in Promedico en daarom heeft Medimo geen toestemming om deze cliënt te bekijken. Apotheek dient dit te bespreken met de cliënt en zo nodig aan te passen in Promedico .
Kon geen frequentie bepalen, tegenstrijdige frequenties

In de 'buffer' van Promedico komen de dosering en het toedienschema niet overeen. Medimo kan hierdoor niet eenduidig bepalen wat het voorschrift is. Apotheek dient in Promedico na te gaan of het toedienschema en de dosering overeenkomen in de 'buffer' en dit aan te passen. Voorbeeld: Doseercode is 1D1T (1x per dag 1 tablet), maar in het toedienschema zijn dagelijks 5 toedientijden gevuld. Dit komt niet overeen en dus toont Medimo deze foutmelding.

Communicatiefout met Promedico VDF

Deze foutmelding wordt niet veroorzaakt door Medimo. Gelieve wel contact zoeken met de Medimo Helpdesk, wij nemen dan contact op met Promedico.

Kon tijd niet goed converteren

In het toedienschema zijn geen toedientijden opgegeven. Medimo kan niet bepalen hoe laat medicatie moet worden gegeven. De apotheek dient te tijden toe te voegen aan het toedienschema in de buffer.




Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-4, productiedatum: 01-10-2024​

CE certificate
    • Related Articles

    • VidiVici import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de ...
    • HIX import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de ...
    • Beschrijving van de Promedico import-koppeling

      Dit artikel beschrijft hoe de Promedico import-koppeling werkt, welke foutmeldingen er kunnen optreden en hoe deze zijn op te lossen. Promedico dient de koppeling in Promedico te activeren alvorens de apotheek gebruik kan maken van de Promedico ...
    • Beschrijving van de Pharmacom importkoppeling

      Dit artikel beschrijft hoe de Pharmacom import koppeling werkt, welke foutmeldingen er kunnen optreden en hoe deze zijn op te lossen. Pharmapartners dient de koppeling in Pharmacom te activeren alvorens de apotheek gebruik kan maken van de Pharmacom ...
    • Pharmacom import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens uit Pharmacom niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan ...