Aansluiten nieuwe apotheek voor import

Aansluiten nieuwe apotheek voor import

Het aansluiten van een nieuwe apotheek welke nog niet met Medimo koppelt, loopt altijd via de zorgorganisatie die een contract heeft met Medimo. De volgende stappen dienen te worden genomen:
  1. Het proces start met een ticket van de zorgorganisatie naar de Medimo helpdesk om een apotheek aan te sluiten. Vermeld in dit ticket:
    1. Naam en AGB apotheek
    2. Clusters waarvoor dit van toepassing is
    3. Geef aan als u wilt dat de permissies voor de apotheek aan de apotheekbeveiligingsgroep worden toegevoegd - Een beheerder kan de permissies in deze groep niet zelf beheren. Wel kan er via overzichten worden ingezien wie er toegang heeft tot cliënten binnen een cluster.

  2. Apotheek vult het intakeformulier in. Deze komt automatisch bij de Medimo helpdesk terecht. Dit formulier dient altijd ingevuld te worden, maar afhankelijk van het apotheek informatie systeem (AIS), zijn er twee scenario's:
    1. De apotheek maakt gebruik van Pharmacom - De apotheek vult het 'Opdrachtverstrekkingsformulier eTDR-koppeling' in en uploadt dit in het intakeformulier. De Medimo helpdesk vraagt de koppeling bij Pharmapartners aan.
    2. De apotheek maakt gebruik van een ander AIS - De apotheek vraagt zelf de koppeling aan bij de AIS leverancier.

  3. De Medimo helpdesk zal de apotheek inrichten, de gebruikers aanmaken en de apotheek toevoegen aan het zakelijk verband.

  4. In scenario A krijgt de Medimo helpdesk een bevestiging vanuit Pharmapartners. De helpdesk neemt dan contact op met de apotheek om een importafspraak te plannen. In de overige scenario's krijgt de apotheek de bevestiging vanuit de AIS-leveranciers. Na deze bevestiging kan de apotheek contact opnemen met de helpdesk om een importafspraak te plannen.

  5. De zorgorganisatie zorgt er voor dat er cliënten zijn aangemaakt, gekoppeld zijn aan de apotheek en dat de import aanstaat. Wanneer de rechten voor de apotheek door de zorgorganisatie worden beheerd, dan dienen deze ook ingericht te zijn. De zorgorganisatie ontvangt daarom ook de bevestiging van de afspraak.

  6. De Medimo helpdesk begeleidt de apotheek telefonisch bij de 1e import. Dit gesprek duurt ongeveer 45 minuten. Tijdens dit gesprek zal de import voor de eerste cliënten plaatsvinden. Eventuele foutmeldingen worden samen verholpen. Mochten er extra gebruikers nodig zijn, dan kunnen deze direct worden aangemaakt. Het doel van het gesprek is dat u als apotheek in staat bent om de importkoppeling in samenwerking met de zorgorganisatie(s) in gebruik te nemen.

  7. De apotheek kan nu zelfstandig importeren. Verdere afstemming over uitrol vindt plaats tussen zorgorganisatie en apotheek.
Checklist:
  1. Intakeformulier
  2. Koppeling aangevraagd bij AIS leverancier
  3. Cliënten aan apotheek gekoppeld en import aan
  4. Apotheek heeft rechten
Ter informatie: het privacy statement van de Enovation Group kan hier gevonden worden.



Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-4, productiedatum: 01-10-2024​

CE certificate
    • Related Articles

    • Actie intakeformulier medicatie-import

      Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van een apotheek-import koppeling, dan voegt Medimo bij een opname automatisch een intakeformulier toe. Het doel van het intakeformulier is elke intake te communiceren met de apotheek. De apotheek beschikt dan over ...
    • Werken met nieuwe apotheek voor import

      Wanneer er wordt gewerkt met een apotheekimportkoppeling, moet voor elke apotheek de import apart worden geconfigureerd. Als de desbetreffende apotheek dit al doet voor andere organisaties, kunt u zelf de importconfiguratie uitvoeren. Hierdoor kunt u ...
    • Promedico VDF import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens uit Promedico VDF niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft ...
    • Beschrijving van de Pharmacom importkoppeling

      Dit artikel beschrijft hoe de Pharmacom import koppeling werkt, welke foutmeldingen er kunnen optreden en hoe deze zijn op te lossen. Pharmapartners dient de koppeling in Pharmacom te activeren alvorens de apotheek gebruik kan maken van de Pharmacom ...
    • Medimo voor apothekers

      Als apotheker speelt u een centrale rol in de medicatievoorziening van uw cliënten! Om de juiste overdracht te garanderen, besteed u veel aandacht aan het actueel houden van de medicatiedossiers. Zo veilig, foutloos en efficiënt mogelijk, waardoor u ...