Waarom krijg ik geen te autoriseren mutaties binnen?

Waarom krijg ik geen te autoriseren mutaties binnen?

Voordat Medimo mutaties bij u aanbiedt om te autoriseren, moet de inrichting aan een aantal voorwaarden voldoen. Hieronder wordt per voorwaarde een toelichting gegeven.

Toedienlijsten aan
Medimo biedt mutaties aan om te autoriseren als de toedienlijsten aan staan. Functioneel beheerders kunnen per locatie de toedienlijst aanzetten. Voor meer informatie over de toedienlijsten kunt u artikel Toedienlijst beheren raadplegen. Mutaties in medicatie die voor het aanzetten van de toedienlijsten zijn gedaan, worden na het aanzetten niet aangeboden om geautoriseerd te worden.

Uw apotheek moet de apotheek van inschrijving zijn
Medimo biedt mutaties aan bij de gekoppelde apotheek. Wanneer niet de juiste apotheek is gekoppeld ontvangt u geen mutaties. Neem in dat geval contact op met de functioneel applicatiebeheerder van de zorginstelling. Nadat de apotheek van inschrijving is aangepast bij de cliënt worden de de nog te autoriseren mutaties wel aangeboden om geautoriseerd te worden.



Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen worden voorkomen. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en wordt beschouwd als een medisch hulpmiddel (MDR Klasse I) . Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Medimo B.V. h.o.d.n. Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd tegen de ISO 27001, ISO9001, ISO27799 en NEN 7510. Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2025-4, productiedatum: 02-12-2025

CE certificate
    • Related Articles

    • Moet ik een substitutie autoriseren of digitaal nakijken?

      Ja, alles mutaties moeten worden geautoriseerd. Tijdens het substitueren, kunt u de optie Autoriseer substituties gebruiken om alle substituties te autoriseren. Ook worden de opdrachten automatisch digitaal nagekeken op naam van de gebruiker die de ...
    • Kan de helpdesk openstaande mutaties autoriseren?

      Ja, de helpdesk kan per locatie alle openstaande mutaties tot een bepaalde datum met een script autoriseren. Deze actie kan niet worden teruggedraaid. De helpdesk heeft daarom hiervoor expliciete toestemming nodig van de apotheek via mail. Let op! de ...
    • Ik krijg een geneesmiddel voor een client maar niet in de rol. Wat doe ik verkeerd?

      Als je de statusregel van de client aanklikt zie je onder de naam van het geneesmiddel of het een GDS artikel betreft en welk artikelnummer Medimo hanteert. Voor merkgeneesmiddelen is dat de hpk, voor generiek is dat de prk en voor eigen preparaten ...
    • Wat is er nodig om EDIFACT te kunnen versturen?

      Voor klinische locaties is een extra module vereist, de gecombineerde GDS-EDIFACT-module. Voorwaarden is dat de apotheek ook in Medimo werkt om de medicatie opdrachten te autoriseren, recepten verwerken, medicatierollen maken. Daarmee is het werken ...
    • Hoe controleer ik of er mutaties niet zijn doorgekomen?

      U kunt hiervoor het dagrapport Receptmutaties gebruiken. Hierin staan alle mutaties in de medicatie van uw cliënten. Gebruik het 'Zoeken in alles'-veld of klik vanuit het hoofdmenu op Overzichten > Dagrapport > Dagrapport receptmutaties. Medisch ...