Als je de statusregel van de client aanklikt zie je onder de naam van het geneesmiddel of het een GDS artikel betreft en welk artikelnummer Medimo hanteert. Voor merkgeneesmiddelen is dat de hpk, voor generiek is dat de prk en voor eigen preparaten (e.p.) is dat een eigen intern nummer. Zo kun je ook in het GDS assortiment de artikelnummers terugvinden (onderhoud > gds assortiment).
Voorwaarde om in GDS opgenomen te worden is dat het artikel van de client ook in het GDS assortiment is opgenomen. Indien de etiketnaam vrijwel hetzelfde is weet Medimo nog niet dat het hetzelfde artikel is. Kijk dus naar het artikelnummer.
Als je aanpassingen hebt gedaan aan het assortiment, check dan of er wel een nieuwe rol is doorgestuurd. Medimo toont het middel pas op de toedienlijst in zakje als er daadwerkelijk een rol geproduceerd is met het middel er in. Check ook of je in de goede week naar de toedienlijst kijkt.
Is het artikelnummer juist? Kijk dan of de parameters in het GDS assortiment overeenkomen met het gebruik. Tijdelijk gebruik (<10 dagen) kan een reden zijn dat een middel buiten de rol blijft. Ook halve doseringen of geen doseringen kunnen reden zijn om buiten de rol te blijven.
Check of iemand dit middel niet onderdrukt heeft voor GDS. Zie hiervoor GDS verwerking > Onderdruk middel in GDS.