Aan de cliënt kunnen acties worden toegevoegd. Dit kan automatisch, bijvoorbeeld door middel van een actieplugin, maar ook handmatig. Dit artikel beschrijft hoe u handmatig een actie toevoegt aan de cliënt.
Webcast
Bekijk de onderstaande webcast voor een demo of volg de instructies daaronder.
Actielijst cliënt
U voegt vanuit de Status de actie toe aan de cliënt. Daar wordt bovenin Acties weergegeven.
Hiermee opent u de acties gekoppeld aan de cliënt. Deze worden aan u
getoond in een pop-up. U ziet daarvan een voorbeeld in de afbeelding
hieronder.
Vanuit hier kunt u de acties afhandelen een nieuwe acties toevoegen.
Nieuwe actie toevoegen
Om te starten met het toevoegen een nieuwe actie gebruikt u de knop Nieuwe toevoegen. Hiermee opent u een tweede pop-up waar u de actie kunt definiëren. In de afbeelding hieronder ziet u daarvan een voorbeeld.
In de pop-up stelt u de actie in en voegt u die toe met de knop Opslaan.
Toelichting velden nieuw actie
Voor een toelichting op de velden kunt u onderstaande hoofdstukken raadplegen.
Naam actie
Alle acties hebben een naam. U kunt zelf een naam verzinnen of een keuze maken uit voorgedefinieerde acties.
Voorschrift
U
kunt een actie koppelen aan een voorschrift. Dit voorschrift wordt dan
getoond aan de persoon de de actie afhandelt. In de afbeelding hieronder
wordt daarvan een voorbeeld getoond.
Er zijn ook acties die niet specifiek gericht zijn op een voorschrift. Om die reden is dit veld optioneel.
Hier kunt u de actie toelichten. De tekst die u hier opgeeft wordt getoond als omschrijving bij degene die de actie afhandelt.
Verantwoordelijk
Dit
is het type gebruiker dat verantwoordelijk is voor de actie. Deze
gebruiker dient de actie af te handelen. Ook wordt de actie toegevoegd
aan de actielijst van deze gebruikers. U kunt meerdere typen gebruikers
selecteren die verantwoordelijk zijn.
Te voltooien voor
Elke actie heeft een te voltooien voor
moment. Dit is de datum en tijd dat de actie afgehandeld moet zijn.
Omdat elke actie dit moment heeft, is dit veld verplicht. Als de
gebruiker die verantwoordelijk is de actie niet voor dit moment kan
afhandelen, dan kan die de actie uitstellen.
Zichtbaar voor
Voor
gebruikers die verantwoordelijk zijn, wordt de actie zichtbaar gemaakt.
U kunt ook type gebruikers selecteren die niet verantwoordelijk zijn,
maar wel de actie mogen inzien. Voor deze gebruikers geldt dat de actie
niet wordt toegevoegd aan de actielijst (in tegenstelling tot de
verantwoordelijke gebruikers), maar wel na te gaan is in de status van
de cliënt.
Opties
Tot
slot kunt u gebruik maken van een aantal extra opties. Hiermee kunt u
bijvoorbeeld de betrokken informeren dat de actie is toegevoegd.
Hieronder volgt per optie een toelichting:
- Privé - Acties
zijn standaard zichtbaar per type gebruiker. Hierdoor kunnen
bijvoorbeeld waarnemers ook de actie inzien en waar nodig afhandelen.
Indien gewenst kunt u de actie markeren als Privé hierdoor is de actie niet zichtbaar voor waarnemers.
- Informeer - Met de optie Informeer stuurt
Medimo naar de betrokken gebruikers een notificatie dat de actie is
toegevoegd. Deze notificatie wordt verzonden per e-mail. Voorwaarde voor
het sturen van de mail is dat er veilig kan worden gemaild naar de
gebruikers en die de berichtenoptie Acties hebben geactiveerd.
- Herhalen - Wilt u dat de actie terugkeert, vink dan de optie Herhalen aan. Hierdoor wordt er een veld toegevoegd aan de actie waar u het aantal dagen nadat de actie zicht moet herhalen, opgeeft.
- Herinner - Als
de actie in de toekomst moet worden voltooid, dan kunt u Medimo een
herinneringsmail laten sturen op de dag dat de actie voltooid moet
zijn. Voorwaarde voor het sturen van de mail is dat er veilig kan worden
gemaild naar de gebruikers en die de berichtenoptie Acties hebben geactiveerd.