Bij gebruik van een SSO-koppeling met een ECD/EPD wordt, mits bekend, een ID van het verblijf van de cliënt meegestuurd. Is de gebruiker een zorgmedewerker(*), dan gebruikt Medimo dit ID om te zoeken in de koppelvaktabel. Daarbij wordt nagegaan aan welke Medimo-afdeling dat ID is gekoppeld. Vervolgens worden de permissies toegekend aan het account dat aangemaakt is onder de afdeling, uitgedeeld aan de gebruiker.
Is er geen account aangemaakt onder de afdeling, dan kan niet worden bepaald welke permissies de gebruiker moet ontvangen. In dat geval wordt de toegang tot Medimo geweigerd en wordt de foutmelding 'Geen gebruiker gevonden' getoond aan de gebruiker.
Oorzaken
Geen account aangemaakt onder de afdeling
Vaak wordt deze foutmelding getoond als er geen account is aangemaakt onder de Medimo-afdeling. Bekijk op welke Medimo-afdeling de cliënt verblijft, ga na of daaronder een account is aangemaakt en maak deze zo nodig aan. Meer informatie over het aanmaken van een account voor een reguliere SSO-koppeling vindt u
hier.
Cliënt is in Medimo opgenomen op een verkeerde afdeling (bijv. afdeling 'overig')
Omdat de cliënt in Medimo op een afdeling zit, waar geen account onder is aangemaakt, wordt de foutmelding getoond. Ga in dat geval na in bijvoorbeeld het ECD/EPD wat de juiste afdeling moet zijn en verhuis indien nodig de cliënt.
De afdeling (ID) is onjuist gekoppeld in de koppeltabel
Is het ID onjuist gekoppeld, dan wordt de verkeerde afdeling gebruikt om een account te zoeken. Heeft deze afdeling geen account, dan wordt deze foutmelding getoond. U kunt per gebruiker in de Log 'Single Sign-on SSO' nagaan welk ID wordt meegestuurd. Bepaal wat de corresponderende Medimo-afdeling moet zijn en ga na in de koppelvlaktabel of het ID juist is gekoppeld.
(*) Onder zorggebruikers verstaan we gebruikers die niet voorschrijven en géén applicatiebeheer werkzaamheden doen in Medimo.