U kunt inloggen met een code die u ontvangt per sms. Deze code kan ook naar de MedimoApp worden gestuurd. Hierdoor kunt u primair inloggen met de MedimoApp en de sms-methode als back-up gebruiken.
Voorwaarden
De voorwaarden om de inlogcode op de MedimoApp te ontvangen zijn:
- Een account waarmee via sms kan worden ingelogd op de Medimo webversie.
- Datzelfde account gekoppeld/toegevoegd is aan de MedimoApp.
Inloggen
Voldoet u aan de bovenstaande voorwaarden, dan kunt u op de volgende wijze inloggen op de Medimo webversie.
Inloggen in MedimoApp
Uw account kan aan meerdere apparaten/apps gekoppeld zijn. De code om in te loggen, wordt verzonden naar het apparaat waar u het laatst op bent ingelogd. Is dat niet het apparaat waarop u de inlogcode wilt ontvangen? Log dan eerst in op de MedimoApp voordat u verder gaat.
Medimo webversie openen
Open de Medimo webversie op de gebruikelijke wijze. Bijvoorbeeld via
https://secure.medimo.nl/ (of voor ggz
https://ggz.medimo.nl/). Daar krijgt u een scherm te zien waar wordt gevraagd om uw inloggegevens. De afbeelding hieronder toont daarvan een voorbeeld.
Inloggegevens opgeven
Voer de gebruikersnaam en wachtwoord in, en klik daarna op de knop Inloggen. Hierna wordt er een scherm weergegeven waarvan de afbeelding hieronder een voorbeeld toont. Heeft u de juiste inloggegevens opgegeven, dan wordt er een code naar de MedimoApp gestuurd. U dient deze code in te voeren op de webversie waarna u kunt inloggen met de knop Login.
Kloppen de ingevoerde gegevens niet, dan wordt er geen code verzonden naar de MedimoApp. Ter verbetering van de veiligheid worden de inloggegevens pas gecontroleerd na het opgeven van de ontvangen code. U krijgt dus geen feedback op foutief ingevoerde gegevens. Wil u een nieuwe inlogpoging doen, dan kunt u met de knop Annuleren terugkeren naar het scherm om opnieuw de inloggegevens in te voeren.
Het kan soms even duren voordat u de code ontvangt op de app. We raden daarom aan even te wachten op de code. Heeft u na 30 seconden geen code ontvangen, log dan opnieuw in.
Niet ingelogd op MedimoApp
Er wordt bij het inloggen, gedetecteerd of er een actieve inlog is op de MedimoApp. Is die er niet, dan kan er geen code worden verzonden. Er zal in dat geval een melding worden getoond in de webversie. U kunt dan inloggen op de MedimoApp en vervolgens met de knop Verstuur code naar de MedimoApp een nieuwe code laten sturen.
MedimoApp niet bij de hand
Heeft u de app niet bij de hand, dan kunt u terugvallen op de methode via sms. Log in dat geval in op dezelfde manier in totdat er wordt gevraagd om de ontvangen code in te voeren. Wacht in dit scherm 30 seconden tot de knop Verstuur code via sms verschijnt. Gebruik vervolgens die knop en om de code per sms te laten versturen. Voorwaarde hiervoor is dat u wel de juiste inloggegevens hebt opgegeven in het voorgaande scherm.
Inloggen met MedimoApp via SSO
Logt in op de Medimo webversie via SSO in combinatie met sms-inlog, dan kunt u dit ook met de MedimoApp. Ook hiervoor geldt dat u het account dient te koppelen aan de MedimoApp en u daarmee ingelogd moet zijn op de app.