Medimo is elektronisch
voorschrijf- en toedienregistratie systeem voor zorginstellingen. Met Medimo is
het mogelijk om het geneesmiddel distributieproces van voorschrijven tot en met
verstrekken en de toediening te automatiseren. Medimo helpt de zorgverleners
efficiënter en veiliger te werken. Wij werken er elke dag aan om de software
nog beter te maken en de dienstverlening te verbeteren.
Omdat wij onze klanten een
optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk van u te horen als u
klachten heeft over onze producten of diensten. Het is van belang dat u uw
klacht zo snel mogelijk na ontdekking kenbaar maakt. Volgens de wet is een
klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking
gebeurt.
Dit geldt ook in het geval dat
het product of de dienst niet de eigenschappen heeft die u op grond van de
samenwerkingsovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klacht kenbaar
te maken via https://www.medimo.nl/klachten/.
Het is altijd zinvol om uw
klacht te melden. U geeft daarmee Medimo de kans te verbeteren, waar ook
anderen weer van kunnen leren.
Wat
kunt u doen?
Bent u ontevreden, maar dit dan
eerst kenbaar bij uw persoonlijke accountmanager. Uw accountmanager zal samen
met u naar een oplossing zoeken. Mocht dit niet tot een voor u bevredigende
oplossing leiden of wilt u direct een formele klacht indienen dan kan dit door
uw klacht in te dienen via ons webformulier www.medimo.nl/klachten. Wie
kan een klacht indienen?
Klachten kunnen worden
ingediend door de functioneel applicatiebeheerder (FAB) of andere
verantwoordelijken binnen uw zorgorganisatie. U kunt als eindgebruiker van
Medimo niet zelf een klacht indienen. Dit dient u te doen via de functioneel
applicatiebeheerder Medimo (FAB) van de zorgorganisatie. Indien de FAB-er uw
klacht niet kan verhelpen, kan de FAB-er een klacht indienen bij Medimo namens
de zorgorganisatie.
Afhandeling
klacht
Nadat u een klacht heeft
ingediend, wordt deze intern bij ons opgepakt. Onze kwaliteitsfunctionaris ziet
erop toe dat de klacht bij de juiste verantwoordelijke terecht komt en dat u
uiterlijk binnen 5 werkdagen een reactie ontvangt. In figuur 1 kunt u schematisch
de afhandeling van uw klacht zien.
Bent
u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?
Dan kunt u zich wenden tot de
directie van Medimo. Indien de afhandeling van de klacht nog niet tot het voor
u gewenste resultaat leidt zal in samenspraak een externe bemiddelingspartner
aangesteld worden.
Hieraan zijn enkele voorwaarden verbonden:
Het
probleem is besproken met uw accountmanager van Medimo. De klachtenprocedure van
Medimo is doorlopen;
De
klacht heeft niet geleid tot een oplossing.
Het
moet gaan om een ICT-product of -dienst die valt onder de gecontracteerde
licenties bij Medimo.
De
directie van Medimo kan de klacht niet verhelpen.
Er
is nog geen andere partij ingeschakeld om tot een oplossing te komen;
Niet
meer dan een fatsoenlijke spelregel: voorafgaand en gedurende het
bemiddelingsproces onthouden partijen zich van commentaar via fora e.d. over
het betreffende onderwerp.
Hoe snel kunt u een reactie van ons verwachten?
Als u een klacht bij ons
indient zal die uiterlijk binnen 5 werkdagen worden beantwoord. Hebben wij
daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 5 werkdagen weten wanneer u
antwoord kunt verwachten.
Medisch Hulpmiddel
Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-4, productiedatum: 01-10-2024​