Klachtenregeling Medimo

Klachtenregeling Medimo

Medimo is elektronisch voorschrijf- en toedienregistratie systeem voor zorginstellingen. Met Medimo is het mogelijk om het geneesmiddel distributieproces van voorschrijven tot en met verstrekken en de toediening te automatiseren. Medimo helpt de zorgverleners efficiënter en veiliger te werken. Wij werken er elke dag aan om de software nog beter te maken en de dienstverlening te verbeteren. 

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk van u te horen als u klachten heeft over onze producten of diensten. Het is van belang dat u uw klacht zo snel mogelijk na ontdekking kenbaar maakt. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. 

Dit geldt ook in het geval dat het product of de dienst niet de eigenschappen heeft die u op grond van de samenwerkingsovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klacht kenbaar te maken via https://www.medimo.nl/klachten/.

Het is altijd zinvol om uw klacht te melden. U geeft daarmee Medimo de kans te verbeteren, waar ook anderen weer van kunnen leren.

Wat kunt u doen?

Bent u ontevreden, maar dit dan eerst kenbaar bij uw persoonlijke accountmanager. Uw accountmanager zal samen met u naar een oplossing zoeken. Mocht dit niet tot een voor u bevredigende oplossing leiden of wilt u direct een formele klacht indienen dan kan dit door uw klacht in te dienen via ons webformulier www.medimo.nl/klachten.

Wie kan een klacht indienen?

Klachten kunnen worden ingediend door de functioneel applicatiebeheerder (FAB) of andere verantwoordelijken binnen uw zorgorganisatie. U kunt als eindgebruiker van Medimo niet zelf een klacht indienen. Dit dient u te doen via de functioneel applicatiebeheerder Medimo (FAB) van de zorgorganisatie. Indien de FAB-er uw klacht niet kan verhelpen, kan de FAB-er een klacht indienen bij Medimo namens de zorgorganisatie.

Afhandeling klacht

Nadat u een klacht heeft ingediend, wordt deze intern bij ons opgepakt. Onze kwaliteitsfunctionaris ziet erop toe dat de klacht bij de juiste verantwoordelijke terecht komt en dat u uiterlijk binnen 5 werkdagen een reactie ontvangt. In figuur 1 kunt u schematisch de afhandeling van uw klacht zien.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?

Dan kunt u zich wenden tot de directie van Medimo. Indien de afhandeling van de klacht nog niet tot het voor u gewenste resultaat leidt zal in samenspraak een externe bemiddelingspartner aangesteld worden.
Hieraan zijn enkele voorwaarden verbonden:
  1. Het probleem is besproken met uw accountmanager van Medimo. De klachtenprocedure van Medimo is doorlopen;

  2. De klacht heeft niet geleid tot een oplossing.

  3. Het moet gaan om een ICT-product of -dienst die valt onder de gecontracteerde licenties bij Medimo.

  4. De directie van Medimo kan de klacht niet verhelpen.

  5. Er is nog geen andere partij ingeschakeld om tot een oplossing te komen;

  6. Niet meer dan een fatsoenlijke spelregel: voorafgaand en gedurende het bemiddelingsproces onthouden partijen zich van commentaar via fora e.d. over het betreffende onderwerp.


Hoe snel kunt u een reactie van ons verwachten?

Als u een klacht bij ons indient zal die uiterlijk binnen 5 werkdagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 5 werkdagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.




Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen worden voorkomen. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en wordt beschouwd als een medisch hulpmiddel (MDR Klasse I) . Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Medimo B.V. h.o.d.n. Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd tegen de ISO 27001, ISO9001, ISO27799 en NEN 7510. Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2025-4, productiedatum: 02-12-2025

CE certificate
    • Related Articles

    • Productbeschrijving Medimo

      Inleiding Het doel van dit document is een korte beschrijving te geven wat de Medimo software inhoudelijk omvat. Elektronisch voorschrijf systeem Medimo is een elektronisch voorschrijf systeem (EVS) voor verpleeghuizen en andere instituten in de ...
    • Medimo e-learning

      Ja, Medimo biedt een e-learning aan voor: Medimo webversie voor de zorgmedewerker. Verkorte e-learning webversie voor de zorgmedewerker. MedimoApp (zorgmedewerkers) Verkorte e-learning MedimoApp voor de zorgmedewerker. Voorschrijvers (artsen) ...
    • Aanleveren Medimo cliëntId

      In verband met privacy wetgeving is het niet toegestaan cliëntgegevens te sturen naar de Medimo helpdesk. Toch kan het soms handig zijn om te refereren naar een cliënt. Gebruik in dat geval het Medimo cliëntId. Dit is het ID dat de cliënt heeft in ...
    • Medimo technische specificaties

      Medimo is een elektronisch voorschrijf systeem (EVS) voor verpleeghuizen. In deze notitie willen we kort toelichten hoe Medimo technisch werkt en waar een klant mogelijk rekening mee moet houden. EVS Medimo heeft ten doel een gebruikersprogramma ter ...
    • BSN in Medimo

      Overzichten Er zijn verschillende overzichten die betrekking hebben op BSN, deze zijn: Dagrapport BSN - Hier worden alle gelukte en mislukte pogingen getoond. Overzicht cliënten zonder BSN Overzicht cliënten zonder gevalideerd BSN BSN vullen Medimo ...