Troubleshoot FAB - Mijn gebruiker(s) ontvangen geen sms
Ontvangen uw gebruikers geen sms om in te loggen? Doorloop dan onderstaande stappen om het probleem de lokaliseren.
- Controleer het nummer
Het mobiele nummer kunt u nagaan in de accountgegevens van de gebruiker.

- Controleer gebruikersnaam
De gebruikersnaam wordt getoond bij de accountgegevens van de gebruiker. De gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.
- Controleer de Log sms
Functioneel applicatiebeheerders hebben toegang tot de Log sms. In die log kunt u zoeken op naam en mobiel nummer. Ga na of er een log is van de sms.
Geen log:
Is er géén log, dan klopt waarschijnlijk het wachtwoord niet. Reset in dat geval het wachtwoord en probeer het nogmaals. Ontvangt de gebruiker na het resetten van het wachtwoord nog steeds géén sms en er is géén log, neem dan contact op met de Medimo helpdesk.
Wel een log:
Is er een log, dan zijn er mogelijk problemen bij de provider, ga dit na. Herstart het toestel of probeer opnieuw verbinding te maken met het mobiele netwerk.
Medisch Hulpmiddel
Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen worden voorkomen. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en wordt beschouwd als een medisch hulpmiddel (MDR Klasse I) . Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Medimo B.V. h.o.d.n. Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd tegen de ISO 27001, ISO9001, ISO27799 en NEN 7510. Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2025-4, productiedatum: 02-12-2025
Related Articles
Log sms
Functioneel applicatiebeheerders hebben toegang tot verschillende logs. Één van deze logs is de Log sms. Hier wordt gelogd wanneer er voor welke gebruiker en naar welk nummer en sms is verzonden t.b.v. het inloggen. U kunt hier nagaan of Medimo een ...
Derde entiteit (en gebruiker) aanmaken (voor gebruikers zonder cliëntrelatie)
Er zijn gebruikers die werkzaamheden uitvoeren in Medimo, maar geen directe relatie hebben met een cliënt. Een voorbeeld hiervan is een functioneel applicatiebeheerder of een medewerker van het medisch secretariaat. Voor deze gebruikers kunt u een ...
Kan elke type gebruiker alle soorten (e-mail)berichten ontvangen?
Nee, dat geldt momenteel niet voor alle e-mail. Voor sommige berichten is het van belang dat u een relatie tot de cliënt hebt. Bijvoorbeeld voor actieberichten. Een Derde entiteit gebruiker heeft deze relatie tot de cliënt niet en kan deze e-mail ...
Gebruiker aanmaken tbv e-mail
Per gebruiker wordt ingesteld waarover deze e-mail wilt ontvangen. U kunt een gebruiker specifiek voor het ontvangen van e-mail inrichten. Hiermee wordt dan niet ingelogd. Vaak wordt dit gebruikt als er mail naar een algemeen e-mailadres moet worden ...
Reden van voorschrijven afdwingen voor ATC-code
Voor een aantal geneesmiddelen is het wettelijk verplicht om de reden van voorschrijven vast te leggen en uit te wisselen met anderen. Zorgorganisaties kunnen per cluster extra groepen geneesmiddel configureren om verplicht de reden van voorschrijven ...