Volg de de onderstaande stappen om een nieuwe gebruiker toe te voegen aan de apotheek.
Nieuwe gebruikers voegt u toe aan de entiteit van uw apotheek. Deze opent u vanuit het hoofdmenu via: Mijn apotheek > Apotheek beheren. Daar wordt een scherm getoond waarvan u een voorbeeld hieronder kunt nagaan
Nieuwe gebruiker toevoegen
Onderin de lijst met gebruikers wordt de knop Nieuwe toevoegen weergegeven. Hiermee kunt u een nieuwe gebruiker toevoegen aan de apotheek. Na het klikken op de knop krijgt u een formulier te zien om het account aan te maken. In de afbeelding hieronder wordt daarvan een voorbeeld getoond.
Inloggegevens aanmaken
Voor het aanmaken van inloggegevens doet u het volgende:
- In het veld Voor- en achternaam is de naam van de apotheek ingevuld. Voeg hieraan de naam van de medewerker toe.
- Voer een gebruikersnaam in. Deze moet uniek zijn in Medimo. Veelal is hiervoor een format afgesproken in de apotheek.
- Laat het veld E-mailadres ongemoeid.
- Geef sms op in het veld Token ID of "sms". Gaat de medewerker inloggen met Medimo hardware token, dan kunt u hier het serienummer van dat token invoeren.
- Voer een wachtwoord in. Aangeraden wordt een wachtwoord te kiezen van minimaal zes karakters.
- Geef het mobiele nummer op waarnaar de inlogcode via sms kan worden verzonden.
Functie opgeven
De functie bepaalt welke functionaliteiten beschikbaar zijn voor de medewerker. Er zijn twee optie: Apothekersassistent en Apotheker. Een apotheker kan hetzelfde als een apothekersassistent met daarbij ook:
- Digitaal nakijken
- Medicatie Beoordeling
Gebruiker toevoegen
Alle andere velden die worden getoond (zoals IP nummers) kunt u ongemoeid laten. U hebt nu alle benodigde velden gevuld en kunt met de knop Toevoegen het account aanmaken. Er wordt op dat moment nagegaan of de gebruikersnaam uniek is. Is dat het geval, dan wordt de gebruiker toegevoegd aan de apotheek. Is de gebruikersnaam reeds in gebruik, dan wordt dit gemeld en dient u een andere te kiezen.
Permissies toekennen
Nu de gebruiker is toegevoegd aan de apotheek kunnen permissies worden toegekend aan de gebruiker. Zoals vermeld bovenaan dit artikel kan het voorkomen dat de functioneel applicatiebeheerder van de zorgorganisatie de permissies voor hun cliënten toekent. In dat geval dient u contact daarmee te zoeken voordat de medewerker aan de slag kan.
Naast permissies voor cliënten kunnen er ook permissies gerelateerd aan de apotheek worden toegekend. Dit zijn permissies voor bijvoorbeeld het beheren van formularium of toevoegen van gebruikers aan de apotheek. Dergelijke permissies kunt u wel zelf toekennen. Veelal zijn hiervoor specifieke beveiligingsgroepen gemaakt waarvan u de gebruiker lid dient te maken. Instructies daarover vindt u in de onderstaande artikelen:
- Hoe maak ik een gebruiker lid van Beveiligingsgroep (vanuit de beveiligingsgroep)?
- Hoe voeg ik vanuit de gebruiker een beveiligingsgroep toe?