Hoe weet ik of er een storing is?

Hoe weet ik of er een storing is?

Dit kunt u nagaan op de statuspagina van Medimo. Gebruik daarvoor een van de onderstaande links:
  1. https://www.medimo.nl/storingen/
  2. https://medimo.statuspage.io/
De onderstaande afbeelding is een voorbeeld van de Medimo statuspagina.


Uptime

In het bovenste deel van de statuspagina wordt de uptime van de afgelopen 90 dagen getoond. Hierin is onderscheid gemaakt in 4 categorieën:
  1. Applicatie - Hieronder valt de bereikbaarheid van secure, ggz en abc.
  2. Integraties - Hieronder vallen SSO-, NAW- en zorginhoudelijke koppelingen.
  3. Berichten verkeer - Dit zijn onder andere e-mail, sms en EDIFACT.
  4. Services - Hieronder vallen onder andere BI-koppeling, OTP tokeninlog en Z-index/G-standaard.
De uptime wordt in een kleurendiagram getoond. Elk streepje in de diagram stelt een dag van de afgelopen 90 dagen voor. Het meest linkse streepje is 90 dagen geleden en het meest rechtse streepje stelt vandaag voor.

De kleur van het streepje geeft het aantal componenten met downtime aan. Groen betekent geen downtime, en hoe hoger het aantal componenten met downtime, des te roder de kleur van het streepje. Door met de muis naar het streepje te gaan, wordt het aantal componenten met downtime getoond. De onderstaande afbeelding is hiervan een voorbeeld.


Elke categorie bestaat uit componenten. Een component kan bijvoorbeeld een NAW-koppeling zijn of de bereikbaarheid van secure.medimo.nl. Klik op het diagram om deze uit te vouwen. Hiermee worden de componenten die onder de categorie vallen getoond. De onderstaande afbeelding is hiervan een voorbeeld.


Ook hier geldt dat een groen streepje geen downtime betekent, en hoe langer de downtime, des te roder het streepje is. Door met de muis naar het streepje te gaan, wordt een samenvatting van de downtime gegeven. In deze samenvatting wordt de datum, duur en gerelateerd incident getoond. De onderstaande afbeelding is hiervan een voorbeeld.

Klik op het incident om de details na te gaan. Deze details worden in een nieuw tabblad geopend.

Historical uptime

Naast de uptime van de afgelopen 90 dagen kunt u verder terugkijken. Klik hiervoor op de hyperlink 'View historical uptime'. Deze link vindt u rechtsboven de kleurendiagrammen. In de onderstaande afbeelding wijst de blauwe pijl naar de betreffende link.


Hiermee navigeert u naar het overzicht van de historische uptime. De onderstaande afbeelding is daarvan een voorbeeld.

Hier wordt per geselecteerd onderwerp, per 3 maanden, in 'kalenderweergave', de uptime getoond. Links kunt u het onderwerp selecteren, rechts kunt u tussen de kwartalen bladeren.

Elk vakje stelt een dag voor. Hierbij gelden dezelfde regels voor de kleuren als bij de 'Huidige Status'.Door met de muis naar het vakje te gaan, wordt een samenvatting van de downtime gegeven. In deze samenvatting wordt de datum, duur en gerelateerd incident getoond. Klik op het incident om de details na te gaan. Deze details worden in een nieuw tabblad geopend.

Incidenten

Wanneer er uitval van functionaliteit is, wordt hiervan een incident gemaakt. Dit incident kunt u volgen op de statuspagina. Ook wordt door het aanmaken van het incident direct een notificatie gestuurd naar de gebruikers die zich daarop hebben geabonneerd. Aan het incident kunnen 2 statussen worden gegeven:
  1. Identified - De reden van uitval is gelokaliseerd en wordt aan gewerkt?
  2. Resolved - Uitval is verholpen, functionaliteit werkt weer naar behoren.
Onder de kleurendiagrammen worden de incidenten van de afgelopen 2 weken getoond. U ziet hier per dag of er incidenten waren en zo ja, welke. Klik op de titel van het incident om de details na te gaan.

'Incident History'

Naast de incidenten van de afgelopen 2 weken kunt u verder terugkijken. Klik hiervoor op de hyperlink 'Incident history'. De statuspagina verandert hierdoor van weergave en ziet eruit zoals de onderstaande afbeelding.

Op deze pagina worden per 3 maanden, gesorteerd op maand, getoond of en zo ja welke incidenten er waren. Rechtsboven kunt u met de pijltjesknoppen de periode die wordt getoond aanpassen. Klik op de titel van het incident om de details na te gaan.

Subscribe to updates

U kunt zich aanmelden om automatisch een notificatie te ontvangen wanneer er een incident is gemeld, er een update van het incident wordt gegeven en het incident is verholpen. Deze notificatie kunt u ontvangen via:
  1. e-mail
  2. Slack
  3. RSS of ATOM-feed
Klik op de knop 'ABONNEREN OP UPDATES' om u aan te melden voor updates. Medimo toont in een modal venster een formulier waarmee u zich kunt aanmelden. De onderstaande afbeelding is hiervan een voorbeeld.




Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-3, productiedatum: 02-07-2024​

CE certificate
    • Related Articles

    • Kan ik met een certificaat inloggen?

      Ja, maar Medimo raadt aan andere inlog-methodes te gebruiken. Raadpleeg daarvoor onderstaande artikelen. Inloggen met een token Inloggen met SMS Hoe log ik in op de Medimo webversie met de MedimoApp? Inloggen met een UZI-pas icm Zorg-ID Gebruikers ...
    • Hoe wijs ik een BEM-code toe aan een cliënt?

      Dit kan met knop 'BEM' in de status van een cliënt. De onderstaande afbeelding is een voorbeeld van de status van een cliënt. De blauwe pijl wijst naar de betreffende knop. Volg de onderstaande instructies om een BEM-code toe te voegen aan de cliënt. ...
    • Hoe log ik in met een certificaat?

      Dit kan met de link 'Certificaat' in het inlog scherm. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van het Medimo inlogscherm de blauwe pijl wijst naar de betreffende link. Let op! U kunt alleen inloggen met een certificaat als deze is geïnstalleerd op ...
    • Ik heb een nieuwe computer. Hoe installeer ik het certificaat opnieuw?

      Overleg van tevoren met de functioneel applicatiebeheerder hoe het certificaat kan worden geïnstalleerd en wie dit moet doen. Wanneer u het certificaat niet meer voorhanden heeft, dan kunt u deze opnieuw downloaden via ...
    • Inloggen met een token

      Om in te kunnen loggen met een token, moet het serienummer van deze token gekoppeld zijn aan uw account. Daarnaast kunt u alleen met tokens die uitgegeven zijn door Medimo inloggen. Ga bij de functioneel applicatiebeheerder van uw zorgorganisatie na ...