Dit stappenplan kan gebruikt worden wanneer een apotheek overstapt naar een andere GDS-leverancier.
Verzamelen gegevens
Wanneer een apotheek overstapt dan wijzigen vaak de leveringsvoorwaarden en assortimenten. Hierdoor moet in Medimo ook het een en andere worden aangepast. Voor een goede overgang moet u de volgende gegevens verzamelen:
- Het GDS-assortiment van de nieuwe GDS-leverancier.
- Ontvangst e-mailadres voor de GDS-bestanden.
- Afdeling Memocodes.
- Leverdag van de GDS-rol.
- Ingangsdag van de GFD-rol.
- Verzendmoment van GDS-bestanden.
Vergelijken assortimenten
Door de assortimenten te vergelijken weet u welke medicatie moet worden omgezet of eventueel los moet worden geleverd. Er zijn verschillende methodes om de assortimenten te vergelijken. Deze zijn hieronder opgesomd:
GDS-bestand met huidig GDS-assortiment sturen naar nieuwe GDS-leverancier
De nieuwe GDS-leverancier kan hiermee nagaan of er uitval is. Uitval betekend dat het Zi-nummer wat Medimo stuurt niet verpakt kan worden.
GDS-opdracht maken voor dezelfde periode met beide assortimenten en de toedienlijsten van cliënten vergelijken.
Functie assortiment vergelijken in Medimo.
Medisch Hulpmiddel
Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-4, productiedatum: 01-10-2024