Hoe richt ik de ontvangst van EDIFACT voor werkvoorraadaanvragen in?

Hoe richt ik de ontvangst van EDIFACT voor werkvoorraadaanvragen in?

Dit kan op 2 manieren.
  1. Dezelfde instelling voor alle zorginstellingen waarbij u met Medimo werkt.
  2. Per locatie van een zorginstelling bepalen wanneer Medimo een EDIFACT stuurt van aanvragen voor de werkvoorraad. Dit wordt door 'Settings' bepaald.

Voor alle zorginstellingen dezelfde inrichting

Als u voor alle zorgorganisaties voor dezelfde aanvragen een EDIFACT wilt ontvangen, dan hoeft u alleen de waarde van de instelling 'Edi verstuur werkvoorraad' bij uw apotheek entiteit te gebruiken zie blauwe pijlen in de onderstaande afbeelding.

U heeft de keuze uit de volgende opties:
  1. Werkvoorraad algemeen - Er wordt een EDIFACT gestuurd wanneer er een aanvraag wordt gedaan om de werkvoorraad aan te vullen. Deze aanvraag is niet op naam van een cliënt.
  2. Werkvoorraad op naam - Er wordt een EDIFACT gestuurd wanneer er een onttrekking uit de werkvoorraad wordt gedaan. Deze aanvraag is op naam van een cliënt.
  3. Iedere registratie - Er wordt een EDIFACT gestuurd bij een onttrekking uit en aanvraag voor de werkvoorraad (werkvoorraad algemeen en werkvoorraad op naam).
  4. Nee - Er wordt geen EDIFACT gestuurd voor aanvragen voor het aanvullen van of onttrekkingen uit de werkvoorraad.
  5. Door setting bepaald - De settings bepalen wanneer Medimo een EDIFACT stuurt van een werkvoorraad aanvraag. Hiermee stelt u per locatie of cluster in wanneer Medimo een EDIFACT stuurt.

Door settings bepaald

U kunt ook door de ingestelde setting(s) laten bepalen wanneer Medimo een EDIFACT stuurt. Voor de werkvoorraad zijn 2 settings die u kunt gebruiken:
  1. 'Algemene aanvraag voor werkvoorraad via edifact ontvangen' - Dit zijn de aanvragen om de werkvoorraad aan te vullen.
  2. 'Aanvraag werkvoorraad op naam via edifact ontvangen' - Dit zijn de onttrekkingen uit de werkvoorraad en zijn op naam van een cliënt.
Deze settings zijn op locatie of op cluster niveau in te stellen. Hierdoor kunt u per locatie of cluster bepalen waarover Medimo een EDIFACT stuurt ten behoeven van de werkvoorraad. Voor meer informatie over het toevoegen van settings aan uw apotheek kunt u artikel Hoe voeg ik een Setting toe aan mijn apotheek? raadplegen.



Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-4, productiedatum: 01-10-2024​

CE certificate
    • Related Articles

    • Hoe richt ik een permissie in voor alle gebruikers van de apotheek?

      Om een permissie toe te kennen voor alle huidige en toekomstige gebruikers van een apotheek, volg de onderstaande stappen. In het voorbeeld wordt uitgegaan van een permissie voor een locatie. Ga naar Onderhoud > Entiteiten > Locaties beheren ...
    • Handleiding EDIFACT

      EDIFACT is een relatief oude maar nog veel gebruikte informatiestandaard voor uitwisseling van gegevens in de zorg. Op dit moment maakt Medimo gebruik van de volgende EDIFACT-berichten: MEDREC Voor medicatieaanvraagberichten (recepten). Deze kunnen ...
    • Kan ik het EDIFACT verkeer per organisatie anders inrichten?

      Voor de werkvoorraad aanvragen kan dit door te werken met settings. Hierdoor kunt u per locatie van een organisatie bepalen waarover u een EDIFACT ten behoeven van de werkvoorraad wilt krijgen. Voor meer informatie kunt u Hoe voeg ik een Setting toe ...
    • Welk clientId staat er in het EDIFACT voor de medicatie aanvraag van de bestellijst algemeen

      Hiervoor gebruikt Medimo het ID van de afdeling entiteit + 90000000. Is het ID van de afdeling entiteit 4032 dan is het clientId in het EDIFACT voor de bestelling van de bestellijst algemeen 90004032. De gebruiker die de bestelling plaats geeft aan ...
    • Hoe maak ik een account voor een apothekersassistent aan?

      Hiervoor dient u de functie 'Apothekersassistent' te selecteren na het aanmaken van het account. Aanmaken account Heeft de apothekersassistent reeds een account dan kunt u dit hoofdstuk overslaan. Aanmaken van accounts kan vanuit de lijst met ...