Als
Medimo de gegevens uit Pharmacom niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding
gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel
applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van
beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de medicatiegegevens te
worden bevraagd bij Pharmacom. Dit proces moet worden herhaald totdat er
geen foutmelding voor de cliënt wordt gelogd. Hieronder wordt per
foutmelding beschreven wat niet verwekt kan worden en hoe dit op te
lossen is.
Cliënt is onbekend bij Pharmacom (TDL-0002)
Cliënt kan in Pharmacom niet gevonden in het cluster van de apotheek. Mogelijk oorzaken/oplossingen:
- Onjuiste
apotheek is gekoppeld aan de cliënt in Medimo. Een functioneel
applicatiebeheerder kan de apotheek aanpassen en opnieuw de cliënt
inplannen om te bevragen bij Pharmacom. Voor meer informatie over het
aanpassen van de apotheek van een cliënt kunt u artikel Hoe wijzig ik de (huis)apotheek van de cliënt? raadplegen.
- Cliënt
heeft geen 'Aanschijfbuffer' in Pharmacom. Apotheek dient deze te
vullen en de cliënt dient opnieuw te worden ingepland om bevraagt te
worden bij Pharmacom.
- Er staat een ontslagdatum in de aanschrijfbuffer. Apotheek kan nagaan wat de reden is en zo nodig dit aanpassen.
Pharmacom meldt dat BSN vaker voorkomt in uw cluster [TDL-0004]
Cliënt
komt meerdere keren voor in het cluster van de apotheek in Pharmacom en
in Medimo heeft de cliënt (nog) geen Import vanuit apotheeksysteem - ID
(mensnummer). Apotheek dient de cliënt in Pharmacom te ontdubbelen. Kan
de apotheekmedewerker op dat moment geen ontdubbeling uitvoeren dan kan
een functioneel applicatiebeheerder in Medimo handmatig het 'Import
vanuit apotheeksysteem - ID' vullen. Apotheek dient dan aan te geven
welk mensnummer hier moet staan.
Doseercode […] is helaas niet mogelijk in Medimo. Kies een andere doseerwijze in Pharmacom en upload opnieuw
Medimo
maakt gebruikt van de 'Landelijke doseercodes' (Tabel 25). In Pharmacom
kan hiervan worden afgeweken. Wanneer er geen landelijke doseercode
wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet
de doseercode in Pharmacom worden aangepast naar een landelijke
doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan
raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens
voorschrift'.
Medicatielijst is in
Medimo bijgewerkt en daarmee recenter dan Pharmacom, upload is nu
geblokkeerd. Ga na en pas medicatie aan in Pharmacom
De medicatie in Medimo is aangepast. Dit kan voorkomen in de volgende situaties:
- De importmodule wordt gebruik in combinatie met voorschrijven in Medimo.
- De dienstapotheek is aangesloten.
Om
te voorkomen dat abusievelijk de medicatie van de cliënt wordt gestopt,
blokkeert Medimo de import. In Pharmacom dient te medicatie in de
'Aanschrijfbuffer' te worden aangepast zodat deze actueel en gelijk aan
de medicatielijst in Medimo is. Deze foutmelding wordt alleen getoond
bij de automatische bevragingen. Als de cliënt handmatig wordt ingepland
(met de knop 'AIS import inplannen') dan is het apotheek systeem
leidend, ongeacht welke mutaties er zijn gedaan in Medimo.
Doseercode is verplicht. Kies een doseercode in Pharmacom en upload opnieuw
Er
is geen doseercode ingevoerd bij het geneesmiddel. De apotheek dient
een landelijke doseercode toe te voegen aan het geneesmiddel in
Pharmacom. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan
Medimo de
dosering niet bepalen. In dat geval moet de doseercode in Pharmacom
worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke
landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen
voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.
TDL-0003: PRIVACY_VIOLATION AIS koppeling uitgezet ivm privacy setting van deze bewoner in Pharmacom
Cliënt
is een privacy cliënt in Pharmacom en daarom heeft Medimo geen
toestemming om deze cliënt te bekijken. Apotheek dient dit te bespreken
met de cliënt en zo nodig aan te passen in Pharmacom.
Kon geen frequentie bepalen, tegenstrijdige frequenties
In
de 'Aanschrijfbuffer' van Pharmacom komen de dosering en het
toedienschema niet overeen. Medimo kan hierdoor niet eenduidig bepalen
wat het voorschrift is. Apotheek dient in Pharmacom na te gaan of het
toedienschema en de dosering overeenkomen in de 'Aanschrijfbuffer' en
dit aan te passen. Voorbeeld: Doseercode is 1D1T (1x per dag 1 tablet),
maar in het toedienschema zijn dagelijks 5 toedientijden gevuld. Dit
komt niet overeen en dus toont Medimo deze foutmelding.
GEN-0001: Routing to Application Server failed
Deze
foutmelding wordt niet veroorzaakt door Medimo. Gelieve wel contact
zoeken met de Medimo Helpdesk, wij nemen dan contact op met
Pharmapartners.
GEN-0001: Internal server error
Deze foutmelding wordt niet veroorzaakt door Medimo. Gelieve wel contact
zoeken met de Medimo Helpdesk, wij nemen dan contact op met
Pharmapartners.
Kon tijd niet goed converteren
In
het toedienschema zijn geen toedientijden opgegeven. Medimo kan niet
bepalen hoe laat medicatie moet worden gegeven. De apotheek dient te
tijden toe te voegen aan het toedienschema in de aanschrijfbuffer
Webservice bij Pharmacom niet geconfigureerd voor deze apotheek [TDL-0001]
Pharmapartners moet per apotheek de koppeling configureren in Pharmacom. Deze foutmelding geeft aan dat de koppeling aan de kant van Pharmacom niet is geactiveerd. In dat geval kunt u contact met PharmaPartners opnemen om de koppeling te laten activeren of contact zoeken met de Medimo helpdesk.