Pharmacom import foutmeldingen

Pharmacom import foutmeldingen

Als Medimo de gegevens uit Pharmacom niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de medicatiegegevens te worden bevraagd bij Pharmacom. Dit proces moet worden herhaald totdat er geen foutmelding voor de cliënt wordt gelogd. Hieronder wordt per foutmelding beschreven wat niet verwekt kan worden en hoe dit op te lossen is.

Cliënt is onbekend bij Pharmacom (TDL-0002)
Cliënt kan in Pharmacom niet gevonden in het cluster van de apotheek. Mogelijk oorzaken/oplossingen:
  1. Onjuiste apotheek is gekoppeld aan de cliënt in Medimo. Een functioneel applicatiebeheerder kan de apotheek aanpassen en opnieuw de cliënt inplannen om te bevragen bij Pharmacom. Voor meer informatie over het aanpassen van de apotheek van een cliënt kunt u artikel Hoe wijzig ik de (huis)apotheek van de cliënt? raadplegen.
  2. Cliënt heeft geen 'Aanschijfbuffer' in Pharmacom. Apotheek dient deze te vullen en de cliënt dient opnieuw te worden ingepland om bevraagt te worden bij Pharmacom.
  3. Er staat een ontslagdatum in de aanschrijfbuffer. Apotheek kan nagaan wat de reden is en zo nodig dit aanpassen.
Pharmacom meldt dat BSN vaker voorkomt in uw cluster [TDL-0004]
Cliënt komt meerdere keren voor in het cluster van de apotheek in Pharmacom en in Medimo heeft de cliënt (nog) geen Import vanuit apotheeksysteem - ID (mensnummer). Apotheek dient de cliënt in Pharmacom te ontdubbelen. Kan de apotheekmedewerker op dat moment geen ontdubbeling uitvoeren dan kan een functioneel applicatiebeheerder in Medimo handmatig het 'Import vanuit apotheeksysteem - ID' vullen. Apotheek dient dan aan te geven welk mensnummer hier moet staan.

Doseercode […] is helaas niet mogelijk in Medimo. Kies een andere doseerwijze in Pharmacom en upload opnieuw
Medimo maakt gebruikt van de 'Landelijke doseercodes' (Tabel 25). In Pharmacom kan hiervan worden afgeweken. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet de doseercode in Pharmacom worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.

Medicatielijst is in Medimo bijgewerkt en daarmee recenter dan Pharmacom, upload is nu geblokkeerd. Ga na en pas medicatie aan in Pharmacom
De medicatie in Medimo is aangepast. Dit kan voorkomen in de volgende situaties:
  1. De importmodule wordt gebruik in combinatie met voorschrijven in Medimo.
  2. De dienstapotheek is aangesloten.
Om te voorkomen dat abusievelijk de medicatie van de cliënt wordt gestopt, blokkeert Medimo de import. In Pharmacom dient te medicatie in de 'Aanschrijfbuffer' te worden aangepast zodat deze actueel en gelijk aan de medicatielijst in Medimo is. Deze foutmelding wordt alleen getoond bij de automatische bevragingen. Als de cliënt handmatig wordt ingepland (met de knop 'AIS import inplannen') dan is het apotheek systeem leidend, ongeacht welke mutaties er zijn gedaan in Medimo. 

Doseercode is verplicht. Kies een doseercode in Pharmacom en upload opnieuw
Er is geen doseercode ingevoerd bij het geneesmiddel. De apotheek dient een landelijke doseercode toe te voegen aan het geneesmiddel in Pharmacom. Wanneer er geen landelijke doseercode wordt gebruikt, kan Medimo de dosering niet bepalen. In dat geval moet de doseercode in Pharmacom worden aangepast naar een landelijke doseercode. Weet u niet welke landelijke doseercode u kunt gebruiken dan raadt Medimo aan te kiezen voor 'Gebruik bekend' of 'Volgens voorschrift'.

TDL-0003: PRIVACY_VIOLATION AIS koppeling uitgezet ivm privacy setting van deze bewoner in Pharmacom
Cliënt is een privacy cliënt in Pharmacom en daarom heeft Medimo geen toestemming om deze cliënt te bekijken. Apotheek dient dit te bespreken met de cliënt en zo nodig aan te passen in Pharmacom.

Kon geen frequentie bepalen, tegenstrijdige frequenties
In de 'Aanschrijfbuffer' van Pharmacom komen de dosering en het toedienschema niet overeen. Medimo kan hierdoor niet eenduidig bepalen wat het voorschrift is. Apotheek dient in Pharmacom na te gaan of het toedienschema en de dosering overeenkomen in de 'Aanschrijfbuffer' en dit aan te passen. Voorbeeld: Doseercode is 1D1T (1x per dag 1 tablet), maar in het toedienschema zijn dagelijks 5 toedientijden gevuld. Dit komt niet overeen en dus toont Medimo deze foutmelding.

GEN-0001: Routing to Application Server failed
Deze foutmelding wordt niet veroorzaakt door Medimo. Gelieve wel contact zoeken met de Medimo Helpdesk, wij nemen dan contact op met Pharmapartners.

GEN-0001: Internal server error
Deze foutmelding wordt niet veroorzaakt door Medimo. Gelieve wel contact zoeken met de Medimo Helpdesk, wij nemen dan contact op met Pharmapartners.

Kon tijd niet goed converteren
In het toedienschema zijn geen toedientijden opgegeven. Medimo kan niet bepalen hoe laat medicatie moet worden gegeven. De apotheek dient te tijden toe te voegen aan het toedienschema in de aanschrijfbuffer

Webservice bij Pharmacom niet geconfigureerd voor deze apotheek [TDL-0001]
Pharmapartners moet per apotheek de koppeling configureren in Pharmacom. Deze foutmelding geeft aan dat de koppeling aan de kant van Pharmacom niet is geactiveerd. In dat geval kunt u contact met PharmaPartners opnemen om de koppeling te laten activeren of contact zoeken met de Medimo helpdesk.  



Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-3, productiedatum: 02-07-2024​

CE certificate
    • Related Articles

    • Beschrijving van de Pharmacom importkoppeling

      Dit artikel beschrijft hoe de Pharmacom import koppeling werkt, welke foutmeldingen er kunnen optreden en hoe deze zijn op te lossen. Pharmapartners dient de koppeling in Pharmacom te activeren alvorens de apotheek gebruik kan maken van de Pharmacom ...
    • Promedico VDF import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens uit Promedico VDF niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft ...
    • Actie intakeformulier medicatie-import

      Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van een apotheek-import koppeling, dan voegt Medimo bij een opname automatisch een intakeformulier toe. Het doel van het intakeformulier is elke intake te communiceren met de apotheek. De apotheek beschikt dan over ...
    • VidiVici import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de ...
    • HIX import foutmeldingen

      Als Medimo de gegevens niet kan verwerken, dan wordt er een foutmelding gelogd. Afhankelijk van de foutmelding dient de functioneel applicatiebeheerder of de apotheek actie te ondernemen. Nadat 1 van beide een aanpassing heeft gedaan dient opnieuw de ...