Vanaf versie
2022-2 is de manier waarop met overzichten wordt gewerkt gewijzigd. Reden
hiervoor is een toenemende complexiteit in de overzichten. Vanaf versie 2022-2
zullen stap voor stap alle overzichten herzien worden. Basisuitgangspunt
daarbij is dat alle overzichten filterbaar, sorteerbaar en exporteerbaar moeten
zijn. Ook is het de bedoeling om alle overzichten aan te kunnen passen door een
selectie van locaties en/of afdelingen of andere extra parameters in te kunnen
geven.
De overzichten
worden in de achtergrond voor u uitgerekend. Wanneer deze klaar zijn krijgt u
daarvan een melding. Deze uitgerekende overzichten zijn via ‘Mijn overzichten’
na te gaan.
Let op! Alleen overzichten die op de nieuwe wijze zijn gemaakt zijn na te gaan op ‘Mijn overzichten’.
Overzicht van overzichten
Momenteel kent
Medimo meer dan 200 overzichten. Al deze overzichten zijn opgenomen in een
lijst 'Alle overzichten'. Daardoor hoeft u niet meer te zoeken in de menu's
waar het overzicht ook alweer stond. Ook zijn alle overzichten opgenomen in de
zoekfunctie in de menubalk rechtsboven ('Zoeken in alles').
Voorheen waren
overzichten altijd zichtbaar, maar waren deze leeg als u onvoldoende rechten
had. Vanaf deze versie ziet u de overzichten waar u geen rechten heeft ook niet
meer.
Hoe genereer ik een overzicht (op nieuw wijze)?
Klik op het overzicht
wat u wilt genereren. Medimo genereert nu het overzicht op de achtergrond. U kunt in de tussentijd ander
werkzaamheden uitvoeren in Medimo. Als het overzicht is gegenereerd, dan slaat Medimo dit op bij 'Mijn overzichten' en meldt rechtsboven dat het overzicht klaar staat. Dit komt overeen met de onderstaande afbeelding.
U kunt dan bijv.
een selectie van locaties en afdelingen opgeven als u het overzicht wilt
beperken.
De velden voor Locaties en Team kunnen in uw geval een andere naam hebben zoals 'Instellingen' en 'afdelingen.
Ook zijn er
overzichten mogelijk waarbij u de datumselectie kunt aanpassen. Daarmee kunt u
bijvoorbeeld een overzicht wat standaard de laatste 30 dagen toont ook
uitvoeren over een eigen datumselectie zoals het eerste kwartaal. Ook is het
daarmee mogelijk om lijsten van medicatiegebruikers voor een periode in het
verleden te maken. Bijvoorbeeld gebruikers van antipsychotica in de maand
januari van 2021.
Klik de blauwe
knop ‘Nieuw’ om de filters toe te passen. Medimo genereert het overzicht op de
achtergrond en meldt rechtsboven wanneer het overzicht klaar is. Dit overzicht
met de toegepaste filters wordt apart opgeslagen en is de gehele sessie terug
te vinden bij ‘Mijn overzichten’.
In het nieuwe
overzicht worden de toegepaste filters getoond.
Vergelijkbare overzichten
In het nieuwe
overzicht is een link toegevoegd om vergelijkbare overzichten op te roepen. Vergelijkbare overzichten is het overzicht wat u heeft gegenereerd met de verschillende filters. Klik op de link om de lijst met vergelijkbare overzichten te zien.
Medimo opent een lijst in een pop-up. U kunt klikken op een vergelijkbare overzicht om deze te openen.
Overzichten exporteren
Het is mogelijk
een overzicht te exporteren naar een CSV-bestand. Dit is een bestand waarbij de
waarden gescheiden zijn met een komma of een puntkomma. In Excel kunt u de
waarden splitsen in kolommen en waar gewenst filters en berekeningen toepassen.
CSV naar kolommen
Er zijn verschillende
methodes om van een CSV-bestand een excel-bestand met kolommen te maken.
Hieronder een instructie van 1 van deze voor de Windowsversie van Excel.
Open Excel.
Klik op het tabblad 'Data'.
Dit tabblad is belicht in onderstaande afbeelding.
Klik op 'From Text/CSV'.
Excel vraagt u een bestand te importeren.