Voor wie LSP
gebruikers
Categorie Medicatieveiligheid
Het landelijk schakelpunt (LSP) voorziet in de
uitwisseling van (o.a.) medicatiegegevens voor alle zorgverleners in Nederland.
In samenwerking met Enovation en VZVZ is er een innovatietraject uitgevoerd om
het gebruik van het LSP eenvoudiger te maken. Daarbij is de mogelijkheid
gecreëerd dat voor opvraging geen Uzi-pas meer nodig is om gegevens van het LSP
op te halen. Daardoor is het mogelijk om ook op tablets of mobiele devices
gegevens van het LSP te raadplegen. Het wordt veel laagdrempeliger om vaker
inzicht te krijgen in de actuele medicatie. Door de vereenvoudigde
medicatieoverdracht, wordt de kwaliteit van zorg verbeterd. Met de vereenvoudiging
UZI-pas kunnen de medicatiegegevens ook geautomatiseerd op de achtergrond op
worden opgehaald via het LSP. Dat kan bijvoorbeeld gewenst zijn voor
poliklinische locaties om te borgen dat men altijd actuele medicatiegegevens
van thuisapotheken ophaalt bij een polibezoek.
Wanneer het LSP voor een cliënt nog niet of
langer dan 6 uur geleden bevraagd is, wordt automatisch een bevraging
ingesteld. Wanneer de gegevens compleet zijn, krijgt de gebruiker een
notificatie in beeld. Daarbij wordt aangegeven indien er geen nieuwe gegevens
aangetroffen zijn (groene melding), dat er nieuwe gegevens zijn (oranje
melding), of dat er een fout is opgetreden (rode melding). Ook wanneer de
gegevens pas later beschikbaar zijn gekomen zal de melding aan de gebruiker getoond
worden. Door op de melding te klikken kan de gebruiker direct naar de gegevens
gaan om deze te verwerken.
Een cliënt moet eenmalig ingeschreven worden
met een Uzi-pas. Dat kan op cliënt niveau vanuit het LSP-menu, of voor een hele
afdeling ineens.
Momenteel wordt deze functionaliteit bij een
grote GGZ-klant gebruikt. Met VZVZ wordt nog een implementatieplan afgesproken
opdat ook andere klanten gebruik kunnen maken van deze functionaliteit. Heeft u
interesse in deze vereenvoudiging Uzi-pas, stuur dan een mail naar
lsp@medimo.nl.
Overgang van klinisch voorschrijven naar
medicatie-import
Voor wie Voorschrijvers
Categorie Medicatie-verificatie
Medimo ondersteunt het medicatieproces voor de
intramurale zorg, maar ook voor poliklinische zorg, de extramurale zorg en de
thuiszorg. In de klinische situatie is normaal gesproken het medicatiedossier
in Medimo leidend en wordt er volgens de closed-loop situatie gewerkt. Wanneer
een cliënt echter overgaat van een dergelijke klinische situatie naar een
thuissituatie, dan moet opnieuw bepaald worden of er met medicatie-import
gewerkt moet worden of niet. Met medicatie-import kan het medicatiedossier
vanuit de thuisapotheek geïmporteerd worden in Medimo. De klinische medicatie
loopt in principe gewoon door.
Wanneer er met opt-in voor medicatie-import
gewerkt wordt, wordt vanaf nu automatisch een actie aangemaakt wanneer de
cliënt niet meer klinisch is. Bij het openen van de medicatiestatus wordt
automatisch een popup geopend. Daarin wordt gevraagd of er nog medicatie
gedeeld moet worden voor de betreffende cliënt (mogelijk gaat de cliënt dit
zelf doen). Ook wordt de cliënt om toestemming gevraagd voor uitwisseling van
de medicatiegegevens. Indien toedienregistratie niet meer nodig is voor de
cliënt, of de cliënt geeft geen toestemming voor uitwisseling van de gegevens,
dan worden de medicatieregels gestopt. Wanneer dit formulier geheel is ingevuld
en toedienregistratie wél nodig is, dan worden deze gegevens verstuurd via
veilige mail naar de apotheek. De apotheek kan dan de medicatielijst in haar
apotheeksysteem in orde brengen en zorgen dat het systeem goed staat ingesteld
voor medicatie-import.
Let op! Het automatisch aanmaken van de actie
gebeurt alleen indien de locatie op import staat met opt-in vereist. Dat is de
geadviseerde modus voor medicatie-import. Controleer wat voor uw locatie is
ingesteld bij Onderhoud > Entiteiten > Locatie beheren > Selecteer een
locatie > Modules beheren. Het is ook mogelijk om achteraf of handmatig een
dergelijke actie aan te maken. Dat doet u door bij acties te klikken op 'Nieuwe
toevoegen'. In het eerste veld kiest u dan voor een actie van het type 'Opt-in
medicatie-import'.
Figuur 1: Opt-in medicatie import
Toedienregistratie
Voor wie Toedieners
Categorie Toedienregistratie
Swipe-pagina voor alle cliënten van een
afdeling
In de vorige versie is de pagina met
toedienregistratie voor de hele afdeling vanwege privacy en performance issues
uit de applicatie gehaald. Door de vele reacties hierop wordt deze mogelijkheid
in een iets andere vorm weer terug gebracht. In deze vorm kan men toch weer
door een hele afdeling swipen, zonder dat de dossiers ook werkelijk geopend
hoeven te worden. Pas bij klikken op de pasfoto wordt de toedienlijst van de
betreffende cliënt geladen en getoond. U vindt deze mogelijkheid vanuit het
hoofdmenu: Toedienregistratie > Afdeling.
In dit overzicht wordt voortaan ook de vlag
met de kleur blauw gebruikt. Deze kleur is voor cliënten die momenteel alleen
zo-nodig medicatie hebben die op dit tijdstip gegeven zou kunnen worden (dus
zo-nodig medicatie met tijdstip).
Weergave werklijst
De weergave van de werklijst is ook gewijzigd.
Op de werklijst worden voortaan ook (indien gevuld) de kamernummers getoond.
Daarnaast wordt op de werklijst voortaan ook gewerkt met de gekleurde vlaggen:
- rode vlag indien de cliënt medicatie heeft op de werklijst die langer dan 1,5
uur te laat is - groene vlag indien de cliënt medicatie heeft op de werklijst
tussen de afgelopen en komende 1,5 uur gegeven moest/moet worden - blauwe vlag
indien de cliënt alleen zo nodig medicatie heeft op de werklijst die tot de
komende 1,5 uur gegeven zou mogen worden (zo-nodig medicatie met tijdstip)
Figuur 2: Werklijst, groene en blauwe vlag
Plaats van toediening
Bij een electronische toedienregistratie waar
een plaats van toediening voor moet worden vastgelegd (pleisters en injecties),
werd voorheen ook gevraagd om de plaats van injectie indien het aantal
afwijkend op 0 gezet was. Dat is nu niet meer zo. Wanneer het aantal dat
gegeven is (al dan niet afwijkend) op 0 gezet wordt, dan wordt er geen plaats
van toediening meer gevraagd.
Bij de overgang van extramuraal naar klinisch
of juist terug is het van belang om te weten wanneer er nog acties open staan.
Wanneer er nog een actie open staat m.b.t. opt-in medicatieimport of de
medicatie-verificatie, dan wordt daar vanaf nu een melding getoond in de
toedienregistratie.
Wanneer voor een cliënt medicatie-import uit
apotheeksysteem aanstaat, maar er in de afgelopen 72 uur geen nieuwe
medicatiegegevens ingelezen zijn, is er mogelijk sprake van verouderde gegevens
in de toedienregistratie. Vanaf nu wordt daar een extra waarschuwing voor
getoond in de toedienregistratie. Mogelijk weet de apotheek niet dat de
toedienregistratie wordt gebruikt, is er een verkeerde apotheek ingesteld of is
er sprake van een foutmelding tijdens de verwerking. Indien u deze foutmelding
getoond krijgt is het belangrijk om contact op te nemen met de apotheek om na
te gaan wat het probleem zou kunnen zijn.
Extra opmerking voor apotheken met CGM,
Farmasys en Vidivici: gelieve geen medicatiegegevens geautomatiseerd in te
sturen wanneer de apotheek gesloten is. U overschrijft daarmee mogelijk een
actueler dossier in Medimo, en/of u bent dan niet in de gelegenheid om te
reageren op eventuele foutmeldingen. Kies bij geautomatiseerde aanlevering
derhalve voor een strategisch tijdstip op werkdagen van de apotheek.
Figuur 3: Extra waarschuwing eTDR
Covid-19 vaccinaties
Voor wie Alle
gebruikers, reeds eerder uitgeleverd
Categorie Vastlegging
vaccinatie
Bij Overzichten > Vaccinaties is een
overzicht toegevoegd met alle (al dan niet) openstaande acties t.b.v. de Covid-19-vaccinaties.
Daarmee kunt u een overzicht krijgen van alle op dit moment nog openstaande
acties en kunt u van hieruit ook direct registreren. Ook kunt u dit overzicht
gebruiken om een beeld te krijgen hoeveel acties zijn uitgevoerd, en hoeveel
vaccinaties zijn geweigerd of om andere reden niet zijn uitgevoerd.
Voor de overzichten zijn de rechten 'Bekijk
medicatie' én 'Toon overzichten statistiek' nodig.
Er is een aparte handleiding voor deze
functionaliteit beschikbaar onder Help > Handleiding > Covid 19
Vaccinatie.
Meetwaarden
Voor wie Voorschrijvers,
gerechtigden
Categorie Meetwaarden
In voorgaande versies zijn er wijzigingen
doorgevoerd in de presentatie van de meetwaarden. Daarbij is een volgorde op
alfabet geïntroduceerd wat niet handig ervaren wordt. Vanaf deze versie wordt
de volgorde weer gehanteerd zoals deze is doorgestuurd door het laboratorium.
Wanneer u de meetwaarden in beeld heeft en
daar een mogelijke filtering/selectie op gemaakt heeft, dan kunt u deze
selectie kopiëren naar het klembord door op het icoontje te klikken. U kunt de
gegevens dan eenvoudig in een ander programma plakken, bijv een tekstverwerker
t.b.v. een ontslagbrief. Ook is het vanaf nu mogelijk om deze selectie te
printen door op het print-icoontje te klikken. Er opent zich dan een apart
venster dat geprint zal worden.
Figuur 4: Meetwaarden, kopieer en print knop
Berichten
Voor wie Alle
gebruikers
Categorie Berichten
Wanneer u een bericht geopend heeft, dan kunt
u dit bericht en de berichtuitwisseling kopiëren naar het klembord door op het
icoontje te klikken. U kunt de gegevens dan eenvoudig in een ander programma
plakken, bijv een tekstverwerker t.b.v. een ontslagbrief. Ook is het vanaf nu
mogelijk om dit bericht te printen door op het print-icoontje te klikken. Er
opent zich dan een apart venster dat geprint zal worden.
Figuur 5: Bericht, Kopieer en print knop
Medicatiebeoordeling (MBO)
Voor wie Voorschrijvers
en apothekers
Categorie Vastlegging
medicatiebeoordeling
Het scherm om medicatiebeoordelingen uit te
voeren is vernieuwd. De techniek onder het scherm is vernieuwd om beter te
integreren met de acties en berichten, maar de functionaliteit is vrijwel
hetzelfde gebleven. Dit scherm is alleen zichtbaar voor gebruikers van het type
arts en apotheker.
Bij het medicatieoverzicht wordt voortaan ook
getoond hoeveel toedienregistraties er zijn geweest in de afgelopen 28 dagen.
Geteld worden alleen de werkelijke toedieningen.
Trombosedienstmelding
Voor wie Voorschrijvers
en apotheekmedewerkers, reeds eerder uitgeleverd
Categorie Logging
trombosedienstmeldingen
Bij het autoriseren van medicatieopdrachten is
het voor apotheekmedewerkers mogelijk om bij interacties met orale
anticoagulantia (OAC, bloedverdunners die door de trombosedienst gedoseerd
worden) een bericht te sturen naar de trombosedienst. Daarbij kunnen er
gebruikers ingesteld staan die - naast de trombosedienst - ook een bericht
ontvangen per beveiligde mail. Dit zijn gebruikers met het recht 'Ontvang
altijd email over trombosedienstmeldingen' jegens de betreffende cliënt. Vanaf
deze versie is het inzichtelijk voor de apotheekmedewerker naar wie deze
berichten gestuurd worden door op de 'i' te wijzen. Tevens is dit inzichtelijk
in het log van de cliënt onder Historie > tabblad Trombosedienstmeldingen.
Figuur 6: "i" voor extra informatie
trombosedienst tijdens autoriseren
Wijzigingen edifact recept
Voor wie Voorschrijvers
en apotheekmedewerkers
Categorie Electronisch
receptenverkeer
Voor electronisch receptenverkeer wordt nog
altijd veel gebruik gemaakt van het edifact receptenverkeer. In deze versie
worden enkele wijzigingen doorgevoerd:
- Als het recept poliklinisch vervaardigd is,
dan wordt altijd het thuisadres van de cliënt gebruikt als adres, ook al is de cliënt
op dat moment (nog) klinisch.
- Als de cliënt verblijft op en locatie met
thuissituatie als module, dan wordt tevens het thuisadres van de cliënt
gebruikt als adres.
- Als de levering een herhaalaanvraag is voor
een cliënt in de thuissituatie, dan wordt de aanvraag gesteld op naam van arts
'Medimo Herhaalaanvraag' met agbcode 01993732. Deze agb-code is fictief (01
huisarts, 99 fictief, 3732 postcode Medimo) en zal nog niet in apotheeksystemen
bekend zijn. Apotheken kunnen deze herhaalaanvragen dan verwerken conform de
door hun zelf gevoerde afspraken met de huisartsen.
Waarschuwing als artsgegevens missen
Voor wie Voorschrijvers
Categorie Compleetheid
gegevens van voorschrijver
Vanuit Medimo kunnen recepten verzonden worden
naar alle apotheken. Belangrijk daarbij is dat de gegevens van de voorschrijver
goed gevuld zijn. Bij het voorschrijven van een poli- of faxrecept wordt vanaf
nu een waarschuwing getoond indien de gegevens van de voorschrijver niet
compleet gevuld zijn in Medimo. Het betreft dan gegevens van: agb-code, adres,
plaats en (algemeen) telefoonnummer.
Cliëntmeldingen
Voor wie Alle
gebruikers
Categorie Meldingen
Bij klinische locaties of bij thuislocaties
wordt voortaan een waarschuwing getoond indien er géén bekende huidige arts of
apotheek is. Voorschriften, notificaties of leververzoeken bereiken dan
mogelijk niet de juiste zorgverleners.
Figuur 7: Cliënt melding geen arts &
apotheek
Voorheen werd er een melding getoond wanneer
de cliënt in de toekomst (> nu) zou worden opgenomen, ontslagen, of zou
verhuizen. Vanaf nu wordt deze melding getoond wanneer dat vanaf vandaag gaat
gebeuren (> vandaag 00:00).
Arts van inschrijving
Voor wie Alle
gebruikers
Categorie Clientgegevens
Bij poliklinische locaties en bij
thuissituatie-locaties is het mogelijk om de landelijke huisartsen te
selecteren als vaste arts. Vanaf deze versie zijn op die locaties ook de artsen
te selecteren uit het zakelijk verband van het cluster. Daarmee kan ook een
eigen arts de arts van inschrijving vormen voor een cliënt op bijv. een
poliklinische locatie.
Bepalen van de huidige hoofdlocatie
Voor wie Alle
gebruikers
Categorie Cliëntgegevens
In deze versie is het bepalen op welke
hoofdlocatie de cliënt momenteel verblijft iets veranderd. Voorheen werd een
cliënt altijd op de eerste actieve hoofdlocatie geplaatst, en werden wanneer
een cliënt klinisch opgenomen werd de poliklinische locaties gewijzigd tot
bijlocaties. Vanaf nu prevaleert een klinische locatie boven thuislocaties en
poliklinische locaties, ook al zijn het beide hoofdlocaties. Daardoor hoeven de
poliklinische locaties niet meer gewijzigd te worden.
De volgende regels worden nu gevolgd: - Alleen
hoofdlocaties worden meegenomen in het bepalen van de huidige locatie - Wanneer
er een klinische locatie actief is, dan prevaleert deze boven thuislocaties -
Wanneer er thuislocaties actief zijn, dan prevaleren die boven poliklinische
locaties - Wanneer er meerdere gelijkwaardige hoofdlocaties tegelijk actief
zijn dan prevaleert de oudst ingevoerde.
Bestelhoeveelheid
Voor wie Alle
gebruikers
Categorie Bestellen
herhaalmedicatie
De apotheek kan in het apotheekassortiment
aangeven wat de minimale bestelhoeveelheid moet zijn. Wannneer de apotheek deze
waarde vult, dan dient bij herhaalaanvragen dit middel minimaal in die
hoeveelheid, en in veelvoud van die hoeveelheid besteld te worden. Deze optie
is momenteel nog niet geïmplementeerd in de MedimoApp. Bij een polirecept wordt
deze beperking niet gesteld.
Figuur 8: Minimum bestel hoeveelheid uit
apotheek assortiment
Declaratie ELV
Voor wie Apotheekmedewerkers
Categorie Declaratie
Vanaf deze versie worden de declaraties voor
eerstelijns verblijf (ELV) gegroepeerd per cluster. Daardoor worden de
factuurnummers per zorgverzekering ook per cluster toegekend. Dat is mogelijk
meer handelingen indien u als apotheek meerdere zorgorganisaties bedient,
echter is het daarmee ook duidelijker traceerbaar welke factuur bij welk
cluster hoort.
Apotheek import
Voor wie Apotheekmedewerkers
Categorie Medicatiegegevens
uit apotheeksysteem
Medische hulpmiddelen
In verschillende koppelingen met
apotheeksystemen was het al zo dat voor medische hulpmiddelen zoals
verbandartikelen of incontinentiemateriaal geen dosering nodig was. Dat is nu
gelijkgetrokken voor alle apotheeksystemen. Geneesmiddelen moeten wel een
doseeromschrijving hebben, en deze omschrijving wordt letterlijk overgenomen
uit de apotheeksystemen. Indien geneesmiddelen geen doseeromschrijving hebben
zal er een foutmelding gegeven worden en zal de import geweigerd worden.
Import voor cliënt die bij meerdere
zorgorganisaties bekend is
Indien een apotheek voor meerdere
zorgorganisaties werkt, en ook voor meerdere zorgorganisaties met import
gewerkt wordt, kwam het steeds vaker voor dat een cliënt in meerdere clusters
bekend was. Dat leidde tot nu toe tot een foutmelding. Vanaf deze versie wordt
de medicatielijst ingelezen voor alle gevonden cliënten waar de import voor aan
staat. Indien er een foutmelding optreedt in de verwerking van de
medicatiegegevens, dan ontvangt de apotheek een bericht pér cliënt.
Opt-in medicatie-import
Zie ook eerder in deze versiedocumentatie.
Vanaf deze versie ontvangt de apotheek een beveiligde email met gegevens van
cliënten waarvoor met toedienregistratie gewerkt moet worden. Dat is bij
overgang van klinische setting naar de thuissituatie, maar evengoed bij intake
van nieuwe cliënten toepasbaar. N.a.v. dit bericht kan de apotheek dan de
medicatielijst nakijken en het apotheeksysteem juist configureren voor
medicatie-import.
Pharmacom import
Wanneer een cliënt tijdelijk afwezig was, dan
werd deze alsnog bevraagd bij Pharmacom. Dat leidde tot onnodige foutmeldingen.
Vanaf nu worden cliënten niet meer bijv Pharmacom bevraagd indien ze als
tijdelijk afwezig gemarkeerd staan.
Hix apotheek import
Vanaf deze versie wordt het ook mogelijk om
vanuit Hix te werken met de apotheek medicatie-import. Hiervoor volgt een
aparte handleiding.
OpenIdConnect met Phenix
Voor wie Zorgorganisaties,
reeds eerder uitgeleverd
Categorie Inloggen
middels single sign-on
Ten behoeve van een single sign-on is een
extra connector gemaakt voor de identityprovider van Phenix. Indien u gebruik
wilt maken van een dergelijke identityprovider, neem dan contact op met uw
accountmanager.
Koppeling Nedap
Voor wie Zorgorganisaties,
reeds eerder uitgeleverd
Categorie Inloggen
middels single sign-on
In de single sign-on is een extra optie om een
voorschrijver te beperken tot 1 cliënt. Daarnaast is er een optie beschikbaar
om alle rechten voor poliklinische locaties te verwijderen na inloggen. Deze
opties kunnen bijvoorbeeld in de GGZ-situaties ingezet worden om voorschrijvers
te beperken tot 1 actueel dossier, of om in ambulante situaties alle gebruikers
te limiteren tot 1 cliënt.
Koppeling QIC
Voor wie Zorgorganisaties,
reeds eerder uitgeleverd
Categorie Thuisgegevens
Het is nu ook mogelijk om vanuit QIC de
huisarts en de apotheek over de cliëntkoppeling over te krijgen. Belangrijk
daarbij is dat in QIC de gegevens worden vastgelegd op landelijke codes uit Vektis.
Koppeling User
Voor wie Zorgorganisaties,
reeds eerder uitgeleverd
Categorie Clientkoppeling
Het is ondersteuning toegevoegd voor
A02-overplaatsingsberichten i.c.m. een koppeling met VisitNumber. Let op! Deze
functie dient u aan de kant van User te laten activeren.
Koppeling MedMij
Voor wie Zorgorganisaties
aangesloten op MedMij
Categorie PGO
koppeling
Naast allergie-intolerantie en
medicatieafspraak, is nu ook de bouwsteen verstrekkingsverzoek gekwalificeerd
voor MedMij.
Koppelingen algemeen
Voor wie Functioneel
applicatiebeheerders
Categorie Koppelingen
Vorig jaar zijn er nieuwe endpoints voor de
koppelingen geïntroduceerd. Daarbij bleven de oude endpoints op apis.medimo.nl
nog beschikbaar. Vanaf deze versie dient ook voor productie gebruik gemaakt te
worden van de nieuwe endpoints. Denk daarbij aan zowel koppelingen voor single
sign-on als ook koppelingen voor cliëntgegevens. Wanneer u nog gebruik maakt
van endpoints in het domein apis.medimo.nl, neem dan contact op met onze
helpdesk wat voor u het nieuwe endpoint moet zijn. De nieuwe endpoints zijn stricter
in de beveiliging conform aanbevelingen van het NCSC en vereisen minimaal TLS
1.2.
Daarnaast worden alle koppelingen voor zover
nog niet zo was voorzien van ip-whitelisting. Daarbij wordt extra getoetst aan
het ip-adres van de verzendende server. De ip-adressen die momenteel gebruikt
worden zijn voor u reeds voor ingevuld. Gelieve bij Beheer >
Koppelvlakbeheer > Koppelvlak de voor u van toepassing zijnde koppelvlakken
te controleren [Whitelist IP (server)]. Het betreft momenteel nog een overgangsfase,
ip-whitelisting wordt momenteel nog niet hard afgedwongen. Wanneer dit
effectief zal worden, zullen wij dit communiceren.
Clusterbestanden
Voor wie Functioneel
applicatiebeheerders
Categorie Veilige
communicatie
Bij implementaties of andere situaties waarin
u veilig bestanden moet uitwisselen met Medimo, wordt vaak met veilige mail
gewerkt. Nadeel daar van kan zijn een beperkte bestandsgrootte, maar ook dat
toegang en bewaartermijn voor deze bestanden lastig te beheren is. Voor veilig
uitwisselen van bestanden met Medimo is nu een optie gemaakt voor
applicatiebeheerders. Bij Beheer > Klantenportaal > Clusterbestanden kunt
u de bestanden zien voor uw cluster. Hier kunt u ook grote bestanden uploaden.
Van ieder bestand wordt een log bijgehouden wie het aanmaakt, download en/of
verwijdert. De bestanden worden automatisch na 30 dagen gewist.
Certificaatbeleid
Voor wie Functioneel
applicatiebeheerders
Categorie Veiligheid
Recent heeft Medimo haar certificaatbeleid
bijgesteld. Waar voorheen certificaten nog 2 jaar geldig waren, zijn deze -
vergelijkbaar met wereldwijde certificate authorities - nu nog maar 1 jaar
geldig.
Voor koppelingen dient altijd met certificate
signing requests (CSR) gewerkt te worden. Die mogelijkheid was er altijd al,
maar is nu de verplichte werkwijze geworden. De private keys en wachtwoorden
worden op die manier bij de klant/wederpartij gemaakt en hoeven niet
uitgewisseld te worden. Waar in het verleden nog met complete certificaten is
gewerkt, dienen deze certificaten in de komende periode vernieuwd te worden. U
ontvangt daartoe dan een verzoek van onze helpdesk.
Het inloggen van gebruikers middels
gebruikerscertificaten (dus buiten koppelingen) wordt actief afgeraden door
Medimo. Reden hiervoor is dat dit doorgaans groepsaccounts zijn, waardoor niet
inzichtelijk is welke gebruiker de informatie van een cliënt opvraagt. Dat is
niet conform de NEN7510, NEN7513 en de AVG. Indien u nog gebruik maakt van
dergelijke accounts met certificaatinlog, vraag dan bij uw accountmanager naar
de verschillende mogelijkheden voor single sign-on. Bijvoorbeeld een single
sign-on vanuit een Azure, Google, AD, of vanuit uw cliëntendossier.