Cliëntbeheer
Cliënt vergeten
Het recht om vergeten te worden (vergeetrecht of recht op vergetelheid) is een recht voor burgers van de Europese Unie om bepaalde verouderde of onjuiste privacygevoelige informatie te laten verwijderen door verwerkers van persoonsgegevens. Bij ...
Hoe gaat Medimo om met nieuwe opnames, verhuizingen en tijdelijke afwezigheden?
Dit is afhankelijk van de geactiveerde modules van de locaties. Hieronder staan de meest voorkomende scenario's, waarbij per scenario de gevolgen worden beschreven.] Nieuwe opname en heropname Dit hoofdstuk beschrijft de scenario's van nieuwe opnames ...
Kan ik statussen samenvoegen (ontdubbelen) als de cliënt in twee verschillende cluster staat?
Ja. Het samenvoegen van statussen kan ook als de cliënt in 2 verschillende clusters staat. Medimo gebruikt hiervoor de parameter 'Klant'. Clusters die dezelfde 'Klant' hebben horen bij elkaar en tussen deze clusters kunnen statussen worden ...
Ik zie ook een roepnaam staan. Waar kan ik dat voor gebruiken?
Medimo gebruikt standaard de officiële voorletters in de opbouw van de naam, bijvoorbeeld C.H.M. de Vries. In sommige instellingen wordt er echter liever met een voornaam gewerkt, of is de naam afwijkend van het BSN. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen ...
Hoe weet ik of bij alle cliënten een BSN is ingevuld?
Dit kunt u nagaan in het overzicht 'Cliënten zonder BSN'. Is deze lijst leeg dan hebben alle cliënten een BSN. Gebruik het 'Zoeken in alles'-veld of klik vanuit het hoofdmenu op Overzichten > Alle overzichten > Overzicht cliënten zonder BSN. Medimo ...
Hoe wijzig ik de (huis)arts van de cliënt?
In Medimo kunt u op 2 plekken de apotheek van inschrijving vastleggen, deze zijn: Locatietoewijzing - Dit wordt doorgaans gebruikt voor klinische opnames. Thuisgegevens - Dit wordt vaak gebruikt in thuiszorg of zonder behandeling opnames. Dit artikel ...
Hoe wijzig ik de (huis)apotheek van de cliënt?
In Medimo kunt u op 2 plekken de apotheek van inschrijving vastleggen, deze zijn: Locatietoewijzing - Dit wordt doorgaans gebruikt voor klinische opnames. Thuisgegevens - Dit wordt vaak gebruikt in thuiszorg of zonder behandeling opnames. Dit artikel ...
Waar vind ik de niet-medische gegevens van de cliënt?
Deze vindt u onder andere via de status van de cliënt. Daar wordt, mits u de permissie 'Bekijk cliënt niet-medische gegevens' hebt, achter de naam van de cliënt een potloodje getoond. De onderstaande afbeelding is daarvan een voorbeeld. De blauwe ...
Welke gegevens zitten in de BSN-controle?
De BSN-controle wordt uitgevoerd op de combinatie van: Geboortedatum Geslacht Geboortenaam Optioneel: de eerste voorletter en de voornamen Woonadres in de thuisgegevens De partnernaam en roepnaam zijn niet opgenomen bij SBV-Z, en dus ook niet in de ...
Kan ik de datum en tijd van overlijden cliënt wijzigen?
Ja, dit kan vanuit de niet-medische gegevens van de cliënt. Cliënten die overleden zijn, vindt u via de filter 'Overleden'. Deze filter wordt onder andere getoond als u de cliënt zoekt via de knop 'Status'. De onderstaande afbeelding is een voorbeeld ...
Hoe kan ik een cliënt die er dubbel in Medimo staat samenvoegen?
Dit kan vanuit het overzicht dubbele patiënten. Gebruik het zoeken in alles veld of klik vanuit het dashboard op Overzichten > Alle overzichten > Overzicht dubbele patiënten. Medimo toont een lijst met cliënten die dezelfde BSN hebben. Onderstaande ...
Een cliënt staat dubbel in Medimo. Hoe kan dit?
Wanneer er gewerkt wordt met een NAW-koppeling, dan kan het voorkomen dat bij het handmatig aanmaken van een cliënt in Medimo deze nadat de koppeling heeft gesynchroniseerd er dubbel instaat. Veelal heeft dit te maken omdat het BSN van de handmatig ...
Hoe haal ik de BSN op vanuit Medimo?
Het is wettelijk niet toegestaan om niet-gevalideerde BSN gegevens te delen met derden. Doordat het BSN op de recepten en verschillende overzichten staan, kan Medimo alleen juiste gevalideerde BSN hanteren. Hierdoor is het niet toegestaan om hier ...
Hoe vul ik handmatig een BSN nummer in?
Alleen functioneel applicatiebeheerders kunnen handmatig de BSN invullen/wijzigen van een cliënt. Om fouten te voorkomen raadt Medimo aan om de BSN gegevens op te halen en te verifiëren bij het SBV-Z in plaats van handmatig te vullen. Zie FAQ Hoe ...
Hoe wijzig ik de apotheek van de cliënt?
In Medimo kunt u op 2 plekken de apotheek van inschrijving vastleggen, deze zijn: Locatietoewijzing - Dit wordt doorgaans gebruikt voor klinische opnames. Thuisgegevens - Dit wordt vaak gebruikt in thuiszorg of zonder behandeling opnames. Dit artikel ...
Hoe wijzig ik de arts van een cliënt?
In Medimo kunt u op 2 plekken de apotheek van inschrijving vastleggen, deze zijn: Locatietoewijzing - Dit wordt doorgaans gebruikt voor klinische opnames. Thuisgegevens - Dit wordt vaak gebruikt in thuiszorg of zonder behandeling opnames. Dit artikel ...
Hoe wijzig ik de arts van een afdeling en voer ik deze door bij de cliënten?
Dit doet u bij de afdeling entiteit. Daar dient u de standaard arts (groene pijl in onderstaande afbeelding) aan te passen en de optie 'Aanpassen' (blauwe pijl in onderstaande afbeelding) aan te vinken bij huidige toewijzingen. Volg de onderstaande ...
Hoe lang duurt het voordat een tijdelijke afwezigheid ook echt weg is na afloop of beëindiging?
Er kan 3 minuten overheen gaan voordat de tijdelijke afwezigheid in de status ook echt weg is. Dat komt doordat dit door achtergrondprocessen wordt gedaan. Medisch Hulpmiddel Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen ...
Kan het BSN in Medimo worden gevalideerd?
Medimo kan BSN verificatie verzorgen middels opvragen of verifiëren van een BSN nummer bij het SBV-Z. Hiervoor moet per organistie een UZI-servercertificaat geïnstalleerd worden. Een andere mogelijkheid om over het BSN nummer van een client te ...
Hoe maak ik een ontslagen cliënt actief (heropname)?
Dit kan vanuit de niet-medische gegevens van de cliënt. Cliënten die ontslagen zijn, vindt u via de filter 'Vervallen'. Deze filter wordt onder andere getoond als u de cliënt zoekt via de knop 'Status'. De onderstaande afbeelding is een voorbeeld van ...
Hoe voer ik het overlijden van de cliënt in?
Dit kan vanuit de niet-medische gegevens van de cliënt. Let op! Maakt u gebruik van een NAW-koppeling, dan raadt Medimo aan het overlijden vanuit de koppeling door te voeren. Raadpleeg de beschrijving van de betreffende NAW-koppeling om na te gaan ...
Hoe voer ik het ontslag van de cliënt in?
Dit kan vanuit de niet-medische gegevens van de cliënt. Let op! Maakt u gebruik van een NAW-koppeling, dan raadt Medimo aan het ontslag vanuit de koppeling door te voeren. Raadpleeg de beschrijving van de betreffende NAW-koppeling om na te gaan wat ...
Hoe voer ik een tijdelijke afwezigheid van de cliënt in?
Dit kan vanuit de niet-medische gegevens van de cliënt. Let op! Maakt u gebruik van een NAW-koppeling, dan kan mogelijk de tijdelijke afwezigheid via de koppeling worden toegevoegd. Raadpleeg de beschrijving van de betreffende NAW-koppeling om na te ...
Hoe verhuis ik een cliënt?
U verhuist een cliënt in Medimo door het toevoegen van een nieuwe locatietoewijzing en het opgeven van einddatum en -tijd van de huidige locatietoewijzing. De cliënt verhuist na de einddatum en -tijd van de oude locatietoewijzing. Let op! Maakt u ...
Hoe maak ik een nieuwe cliënt aan?
Veelal is Medimo gekoppeld aan een ECD/EPD. Een onderdeel van deze koppeling is de NAW-koppeling. Hiermee worden de wijzingen in het ECD/EPD automatische doorgevoerd in Medimo. Toch zijn er situatie waar een cliënt handmatig moet worden aangemaakt, ...