FAQ LSP
Waarom haalt het LSP alleen informatie over de laatste 6 maanden op?
Het is een landelijke afspraak dat de informatie van de afgelopen zes maanden wordt opgehaald. Voor meer informatie kunt u onderstaande link gebruiken. https://www.knmp.nl/dossiers/medicatieoverdracht/landelijk-schakelpunt-lsp Medisch Hulpmiddel ...
Wat is een UZI-pas?
Een UZI-pas is een speciaal identificatiemiddel dat wordt gebruikt in de Nederlandse zorgsector. UZI staat voor Unieke Zorgverlener Identificatie. De UZI-pas is een persoonlijke pas dat zorgverleners in staat stelt om: Veilig en betrouwbaar toegang ...
We hebben een proxy op ons lokale netwerk, waardoor we foutmeldingen krijgen over een uzipas?
1 van de inlogmethodes om in te loggen in Medimo is middels de uzipas. Om met de uzipas te kunnen communiceren is extra software nodig. Deze software dient lokaal op de computer van de gebruiker te draaien. Op de inlogpagina wordt derhalve door ...
Hoe neem ik verstrekkingen en condities over van het LSP?
Dit kan op 2 manieren: Via de melding 'Automatische opvraag uitgevoerd' - Hiervoor moet uw organisatie gebruik maken het automatisch bevragen van LSP (Dit wordt ook wel de Conditionele Query genoemd). Via de knop LSP in de status - Voor poliklinische ...
Hoe wordt het LSP automatisch bevraagd?
Wanneer er een inschrijftoken voor de cliënt is aangemaakt, dan wordt er automatisch een opvraag gedaan. Als de opvraag is uitgevoegd voor de cliënt, dan toont Medimo dit rechtsboven. De onderstaande afbeelding is daarvan een voorbeeld. Klik op de ...
Hoe maak ik inschrijftokens in batch aan?
Dit kan vanuit het overzicht 'Cliënten zonder inschrijftoken'. Via dit overzicht is na te gaan welke cliënten geen inschrijftoken hebben en kan in 1 actie voor meerdere cliënten inschrijftokens worden gemaakt. Gebruik het 'Zoeken in alles'-veld of ...
Hoe maak ik een inschrijftoken voor een cliënt aan?
Dit kan met de knop 'LSP' vanuit de status van de cliënt. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van de status van een cliënt. De blauwe pijl wijst naar de betreffende knop. Raadpleeg artikel Hoe vind ik de medicatiestatus van een cliënt? Als u ...
Hoe lang zijn inschrijftokens geldig?
De tokens zijn 18 maanden geldig. De Token zijn echter begrensd door de houdbaarheid van de UZI-pas die ze gaat uitgeven. Als uw UZI-pas korter houdbaar is, dan heeft dat consequenties voor de tokens die je gaat aanmaken, dan wordt de datum van de ...
Wat is een UZI-servercertificaat?
UZI servercertificaten zijn door de overheid uitgegeven certificaten welke gebruikt kunnen worden voor BSN verificatie en voor communicatie met het LSP. Het UZI servercertificaat is klant- en servergebonden. Met een UZI servercertificaat kan Medimo ...
Hoe leg ik de opt-in vast bij een cliënt?
Het Landelijk Schakelpunt (LSP) is een essentieel systeem dat zorgverleners in Nederland in staat stelt om medische gegevens van patiënten te delen en te raadplegen. Echter, het delen van deze gevoelige informatie vereist de expliciete toestemming ...
Wat moet ik doen als er een verkeerde domeinnaam/FQDN bij GBZ-aanvraag (VZVZ) is opgegeven?
Het komt soms voor dat er bij de GBZ aanvraag een verkeerd domeinnaam/FQDN is opgegeven. De domeinnaam begint ALTIJD met 'gbz' gevolgd door een aantal nummers (bijvoorbeeld 'gbz-123-321.enovationlifeline.aorta-zorg.nl'). Is er een domeinnaam ...
Wat betekent URA?
De URA (Unieke Registratie Abonneehouder) is een nummer wat door het UZI-register uitgegeven en wordt gebruikt bij het op- en bevragen van het LSP. Dit nummer dient per locatie entiteit te worden gevuld. Wordt er geen gebruik gemaakt van de koppeling ...
Er komt een foutmelding terug bij een LSP bevraging
Als een LSP-bevraging de status 'mislukt' heeft, kunnen er verschillende redenen zijn waarom dit is. Bij het klikken op de regels opent een pop-up met daarin een of meerdere foutcodes. Hieronder volgt uitleg van veelvoorkomende foutcodes: Van de ...