Log Single Sign-on (SSO)

Log Single Sign-on (SSO)

Elke inlog poging wordt gelogd. Deze logs zijn voor u als functioneel applicatiebeheerder beschikbaar gemaakt en na te gaan in de 'Log single-sign-on (SSO)'. Hiermee kunt onder andere foutmelding die aan gebruikers worden getoond nagaan.
Gebruik het 'Zoeken-in-alles'-veld of klik vanuit het hoofdmenu op Beheer > logs > Log single-sign-on (SSO). Daar toont Medimo een lijst dat overeenkomt met de onderstaande afbeelding.


Hieronder volgt een toelichting op wat u ziet.

Bovenaan aan de linkerzijde wordt een 'zoek / filter'-veld getoond. Dit veld kunt u gebruiken om te zoeken naar een specifieke log. Dit kan bijvoorbeeld met de naam van de gebruiker, datum en tijd van inloggen of een cliëntID. Ook kunt u een filter zetten om alleen fouten te tonen. 

Bovenaan aan de rechterzijde kunt u het bereik opgeven. Standaard worden de logs van vandaag getoond. U kunt tot maximaal 30 dagen geleden logs raadplegen. 

Per inlog poging worden 2 logs aangemaakt. Een log van het proces die de koppeling doorloopt en een log van de data die daarvoor is gebruikt. Hieronder volgt per type log een toelichting

Log proces

De log van het proces (of stappen) die de koppeling doorloopt herkent u aan de kolom 'Naam'. Daar wordt de naam van de gebruiker getoond. U kunt klikken op de log om de details na te gaan. Deze worden getoond in een pop-up dat overeenkomt met de onderstaande afbeelding.


Hieronder een toelichting op wat u ziet dat niet voor zichzelf spreekt:
  1. Extern ip-adres - Dit is het IP-adres waar vanaf de gebruiker de inlog poging doet.
  2. Aanvraag - Dit is de gegeneerde token waarmee de inlog wordt gevalideerd.
  3. Antwoord - Dit zijn de stappen die de koppeling doorloopt.
  4. Sessie - Op deze naam wordt deze sessie gelogd.
Als er een fout optreed in de koppeling, dan wordt die in deze lijst getoond.

Log data

Wordt er in de kolom 'Naam' geen naam getoond maar een koppelteken(-), dan betreft het de log met de gebruikte data. U kunt klikken op de log om de details na te gaan. Deze worden getoond in een pop-up dat overeenkomt met de onderstaande afbeelding.


Hieronder een toelichting op wat u ziet dat niet voor zichzelf spreekt:
  1. Certificaat - Dit is informatie over het certificaat dat wordt gebruikt.
  2. Extern ip-adres - Dit is het ip-adres waarvan de data komt.
  3. Aanvraag - Dit is data die wordt gebruikt in de koppeling.
  4. Antwoord - Dit is de token waarmee de inlog wordt gevalideerd.
  5. Sessie - Dit is altijd een koppelteken(-)

Foutmeldingen

Wanneer de inlog poging onsuccesvol was, dan wordt er een foutmelding gegenereerd. Deze foutmelding wordt getoond aan de gebruiker en is voor u na te gaan in de log. In de lijst met logs kunt u een filter zetten op fouten, waardoor alleen de logs met foutmeldingen worden getoond. Hieronder de meestvoorkomende foutmeldingen:

Reguliere SSO

  1. Geen gebruiker gevonden
  2. Foutmelding 'Onvoldoende rechten voor deze cliënt'
  3. Onbekende afdeling
  4. Uw IP-adres is niet geautoriseerd voor deze pagina
  5. Single Sign-on is niet valide of te oud
  6. Acces denied

Foutmeldingen OIDC

Specifiek Hybride Ons





Medisch Hulpmiddel

Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat er minder fouten worden gemaakt. Het product omvat functionaliteit zoals het elektronisch voorschrijven, het uitvoeren van medicatiebewaking en het uitvoeren van elektronische toedienregistratie en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in Nederland op de markt gebracht door Enovation Medimo, Soestdijkseweg Zuid 13, 3732 HC De Bilt. Enovation Medimo is gecertificeerd onder ISO 27.001 en NEN 7510. Medimo voldoet aan de Medical Device Regulation (MDR, klasse I). Dit document behoort tot de gebruikershandleiding van versie: 2024-3, productiedatum: 02-07-2024

CE certificate