FAQ Inloggen
Hoe voeg ik een extra gebruiker toe aan de UZI-pas
U kunt extra gebruikers toevoegen aan een UZI-pas. Hierdoor kunnen meerdere gebruikers inloggen op Medimo met dezelfde UZI-pas. Volg onderstaande instructies om een extra gebruiker toe te voegen. Log in op Medimo via ZorgID met de betreffende UZI-pas ...
Werkwijze rondom uitzendkrachten / zzp’ers en inloggen in Medimo
ZZP’ers / PNIL (Personeel Niet In Loondienst) en flexmedewerkers zijn onderdeel van bijna elke organisatie, maar horen niet altijd bij de organisatie zelf. In dit document staat beschreven hoe deze het beste toegang kunnen krijgen tot Medimo. Omdat ...
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord of pincode ben vergeten?
Dan moet u contact opnemen met de functioneel applicatiebeheerder van uw zorgorganisatie. Zij kunnen het wachtwoord of pincode voor u resetten. Medisch Hulpmiddel Medimo automatiseert het geneesmiddelproces zodat (medicatie)fouten kunnen worden ...
Kan ik mijn pincode voor Medimo webversie wijzigen?
Ja, mits u een account op naam in Medimo hebt. Is dit het geval dat kunt u dit aanpassen bij 'Pincode wijzigen'. Gebruik het 'Zoeken in alles'-veld of klik vanuit het hoofdmenu op Onderhoud > Gebruiker > Pincode wijzigen. Daar toont Medimo een scherm ...
Kan ik met 1 account voor meerdere organisaties werken?
Ja. Functioneel applicatiebeheerder kunnen aan hetzelfde account permissies specifiek voor hun cluster toekennen. U kunt in dat geval met de 'Clusterselector' navigeren tussen de verschillende zorgorganisaties. De 'Clusterselector' vindt u ...
Hoe log ik in met een certificaat?
Dit kan met de link 'Certificaat' in het inlog scherm. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van het Medimo inlogscherm de blauwe pijl wijst naar de betreffende link. Let op! U kunt alleen inloggen met een certificaat als deze is geïnstalleerd op ...
Kan ik met een certificaat inloggen?
Ja, maar Medimo raadt aan andere inlog-methodes te gebruiken. Raadpleeg daarvoor onderstaande artikelen. Inloggen met een token Inloggen met SMS Hoe log ik in op de Medimo webversie met de MedimoApp? Inloggen met een UZI-pas icm Zorg-ID Gebruikers ...
Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen met een certificaat?
Contact opnemen met de functioneel applicatiebeheerder van uw zorgorganisatie. Medisch Hulpmiddel Medimo is een elektronisch voorschrijfsysteem (EVS) en toedienregistratiesysteem (TDR) en is als zodanig een medisch hulpmiddel. Medimo wordt in ...
Waarom worden gebruikers uitgelogd?
Om bij te kunnen houden of u ingelogd bent, maakt Medimo gebruik van een zogenaamd sessie-cookie. Wanneer uw werkomgeving periodiek alle cookies verwijdert, zult u ook dit cookie kwijtraken en automatisch uitgelogd zijn. Controleer met uw ...
Wat kan ik doen als ik geen inlog-code op mijn MedimoApp ontvang?
Wanneer u na 1 minuut geen MedimoApp inlogcode hebt opgegeven dan toont Medimo een extra knop om de code via sms te versturen. Zie onderstaande afbeelding. Klik op de knop 'Verstuur code via SMS' om via sms de code te ontvangen. Medisch Hulpmiddel ...
Hoe log ik in op de Medimo webversie met de MedimoApp?
Voordat u kunt inloggen met de MedimoApp op de Medimo webversie dient u account te zijn toegevoegd aan de MedimoApp. Raadpleeg artikel Hoe voeg ik een gebruiker toe aan de MedimoApp? voor meer informatie hierover. Volg onderstaande instructies om in ...
Kan ik inloggen als ik geen token bij me heb of ik deze kwijt ben?
Ja, mits er een back-up methode is ingericht door de functioneel applicatiebeheerder. Doorgaans is dit een code via sms of MedimoApp. Zie Inloggen met SMS voor meer informatie. Neem contact op met de functioneel applicatiebeheerder om na te gaan wat ...
Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?
Contact opnemen met de functioneel applicatiebeheerder van uw organisatie. Deze is op de hoogte van de werkafspraken en kan eventueel een back-up methode inschakelen. Indien nodig kan de functioneel applicatie beheerder contact met de Medimo helpdesk ...
Welke gebruikers kunnen inloggen via een SMS-code?
Gebruikers aangemaakt met een SMS-nummer kunnen met sms-code inloggen. Onderstaande afbeelding is voorbeeld van een account waaraan een sms-nummer is toegevoegd. De blauwe pijl wijst naar het veld voor het sms-nummer. De gebruiker kan zelf een ...
SMS om in te kunnen loggen komt laat of niet aan. Hoe komt dat?
Voor het sturen van sms is Medimo afhankelijk van 2 partijen, Messagebird en de mobiele provider. Wanneer 1 van deze 2 een storing ondervindt dan komt een sms laat of niet aan. Een betere inlogmethode is de MedimoApp. Deze is volledig in beheer van ...
Is het instelbaar hoe lang een sessie geldig is?
Nee, dat is helaas niet instelbaar. Om veiligheidsredenen wordt een sessie bij 30 minuten inactiviteit automatisch beëindigd. 5 minuten voor dat dat gebeurt, wordt er een melding op het scherm getoond met de optie om de sessie te verlengen. Medisch ...
Wanneer wordt mijn token gelocked?
Na drie foutieve pogingen wordt uw token tijdelijk gelocked. U kunt dan nog wel via sms inloggen. Bent u vaker foutief ingelogd dan kan het zijn dat uw token definitef gelocked is. Tijdens kantooruren kunt u bellen met de helpdesk of een mail sturen ...
Inloggen met SMS
Om in te kunnen loggen met een sms, moet uw mobiele nummer zijn gekoppeld aan uw account. Naast inloggen met token zijn er andere methoden van inlog. Raadpleeg de onderstaande artikelen voor meer informatie daarover. Inloggen met een token Inloggen ...
Inloggen met een token
Om in te kunnen loggen met een token, moet het serienummer van deze token gekoppeld zijn aan uw account. Daarnaast kunt u alleen met tokens die uitgegeven zijn door Medimo inloggen. Ga bij de functioneel applicatiebeheerder van uw zorgorganisatie na ...